Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
TA04030889

Provozní diagnostika kvalitativních ukazatelů koleje železničních tratí měřením její prostorové deformace

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Technologická agentura ČR

  • Program

    Program na podporu aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje ALFA

  • Veřejná soutěž

    ALFA 4 (STA02014TA04)

  • Hlavní účastníci

    Centrum dopravního výzkumu, v.v.i.

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    2014TA04030889

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Operational diagnostics of the qualitative indicators of tracks rail by measuring of the spatial deformation

  • Anotace anglicky

    The objective of the project is to introduce a new method of the assessment of the track way quality by the detection of spatial deformations of the track rail with respect to the desired speed (track speed). The basic precondition is the use of a trackmachine for the dynamic stabilization of the rail bed, DGS ? the Dynamic Track Stabilizer. After the stabilization mode is turned off, the so-called reference height, which is the image of continuous track stiffness, may be registered during its travel and quality limits of the rail construction may be detected by the calculation of its standard deviation. Another objective is to use the recording device for the determination of the rail cross-resistance during its stabilization, and the output may be related to the value of the sleeper cross-resistance in order to continually assess the condition of the track construction and its safety in terms of the continuous welded rail. The use of the DGS for the rail diagnostics will reveal the weak points in the rail construction and improve the economic design of repair projects on railway lines. A component part of the research will be the utilization (transformation) of the outputs from the track machine recorder for the dynamic stabilization of the rail bed for the continuous diagnostics of spatial deformations of the railway track. The project will include the comparison or verification of obtained outputs with the identification of the track bed quality via GPR. The principal outputs of the project will be: - certified methodology for the determination of spatial deformations of track rails with respect to the desired travel speed, including the quantification of parameters for three limit states, - software for the transformation of a text file obtained from the DGS into the graphic format with the rail quality assessment. The project will be carried out at two basic research levels: measurements performed on railway tracks and in laboratory conditions.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    AP - Aplikovaný výzkum

  • CEP - hlavní obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • CEP - vedlejší obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • CEP - další vedlejší obor

    JB - Senzory, čidla, měření a regulace

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering<br>20104 - Transport engineering<br>20201 - Electrical and electronic engineering

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Projektový plán byl naplněn. Příjemce doložil existenci obou plánovaných výsledků, metodika a software. V případě softwaru nevysvětlil zcela, jak tento software, který vyhodnocuje naměřená data, splňuje kritéria takového typu výsledku.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 7. 2014

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2016

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    24. 2. 2016

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP17-TA0-TA-U/01:2

  • Datum dodání záznamu

    30. 6. 2017

Finance

  • Celkové uznané náklady

    8 300 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    5 266 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    3 034 tis. Kč