Optimalizace systému údržby železniční infrastruktury
Cíle projektu
Cílem projektu je optimalizovat systém údržby a oprav železniční infrastruktury, a to jak z hlediska věcné náplně jednotlivých druhů opravných a údržbových prací, tak z hlediska jejich časového rozložení s cílem minimalizace dopadů těchto prací na provoza celkových nákladů během životního cyklu výrobků (LCC). Projekt tedy navrhne způsob optimalizace systému údržby a oprav infrastruktury (v rozsahu definovaném subsystémem ?infrastruktura? dle směrnice č. 2008/57/ES) a rovněž navrhne nové postupy ve vztahu k zajišťování oprav a údržby železniční infrastruktury, neboť je třeba zohlednit vliv technického pokroku a rovněž zachovat a zvýšit úroveň bezpečnosti. Dále je nutno pamatovat na minimalizaci budoucí údržby a to jak ve stádiu projektu tak i realizacea provozování. Projekt rovněž zhodnotí vliv aplikace nových technologií na infrastruktuře na způsob provádění oprav a údržby a navrhne a posoudí možné alternativní přístupy k opravám a údržbě, které by mohly vést k zefektivnění procesů. S tím souvisí širší využívání recyklovaných materiálů a bezúdržbových komponentů. Součástí bude rovněž finanční vyjádření náročnosti jednotlivých typů činností a identifikace zdrojů s cílem zajištění trvale udržitelné a bezpečné úrovně železniční infrastruktury v ČR.
Klíčová slova
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program veřejných zakázek ve výzkumu, experimentálním vývoji a inovacích pro potřeby státní správy BETA
Veřejná soutěž
—
Hlavní účastníci
Centrum dopravního výzkumu, v.v.i.
Druh soutěže
VZ - Veřejná zakázka
Číslo smlouvy
201605010
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Railway infrastructure maintenance optimization
Anotace anglicky
Research project aims to optimize the maintenance and repair system of rail infrastructure, both in terms of the content of the various kinds of adjustments and maintenance activities, and in terms of their timing in order to minimize the impact of theseworks on traffic and life cycle costs of the products (LCC). The project proposes a method for optimizing the maintenance and repair of infrastructure (in the range defined subsystems "infrastructure" in accordance with Directive no. 2008/57 / EC) and will also propose new procedures in relation to the provision of repair and maintenance of rail infrastructure, it is necessary to take into account the effect of technological progress and also maintain and enhance safety. It is also necessary to remember to minimize future maintenance, both in the design stage as well as implementation and operation.The research task also evaluate the impact of the application of new technologies on the way infrastructure repairs and maintenance and propose and evaluate possible alternative approaches to repairs and maintenance, which could lead to more efficient processes. This is related to the wider use of recycled materials and maintenance-free components. The results of the project should include the financial statements performance of individual types of activities and identification of resources to ensure sustainable and safe levels of rail infrastructure in the Czech Republic.
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
CEP - hlavní obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
CEP - vedlejší obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
CEP - další vedlejší obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD - odpovídající obory
(dle převodníku)20104 - Transport engineering
50602 - Public administration
50603 - Organisation theory
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Komise při formulaci svého doporučení vycházela z oponentských posudků a stanoviska zástupce odborného gestora. Komise doporučuje administrativní uzavření projektu.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2016
Ukončení řešení
30. 9. 2016
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
4. 4. 2016
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
U - Předmět řešení projektu je utajovanou skutečností podle zvláštních právních předpisů nebo je skutečností, jejíž zveřejnění by mohlo ohrozit činnost zpravodajské služby. Údaje o projektu jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné
Systémové označení dodávky dat
CEP17-TA0-TB-U/03:1
Datum dodání záznamu
4. 9. 2017
Finance
Celkové uznané náklady
1 477 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
1 477 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
1 477 tis. Kč
Statní podpora
1 477 tis. Kč
100%
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
CEP
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
Doba řešení
01. 01. 2016 - 30. 09. 2016