3D tisk a jeho uplatnění na základních a středních školách
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program na podporu aplikovaného společenskovědního a humanitního výzkumu, experimentálního vývoje a inovací ÉTA
Veřejná soutěž
ÉTA 3 (STA02019TL030)
Hlavní účastníci
Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
TL03000425 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
3D printing and its applications in primary and secondary schools
Anotace anglicky
The aim of the project is to use potential of 3D printing to increase the quality of the educational process and to increase the level of education of teachers and pupils in this area in order to increase their pedagogical and didactic competences. 3D printing offers a huge pedagogical potential, which is currently not utilized primarily due to the lack of available quality methodological materials. We want to create a methodology how to apply 3D printing at schools and how to effectively involve it in teaching. We want to show the possibilities of technology in specific areas by creating new teaching aids - “from teachers to teachers”. We will create high-quality, generic content for 3D printing technology with a primary focus on learning support, with guaranteed educational added value.
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
OECD FORD - hlavní obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
OECD FORD - vedlejší obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
OECD FORD - další vedlejší obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi<br>AM - Pedagogika a školství<br>BC - Teorie a systémy řízení<br>BD - Teorie informace<br>IN - Informatika
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Řešení tohoto projektu přispělo k cíli programu novými a originálními výsledky vhodnými k okamžité realizaci. Projekt přinesl užitečné výstupy díky spolupráci odborníků z Pedagogické fakulty MU v Brně, firmy Y SOFT a čtyř škol. Výstupy, včetně postupů tvorby a využití 3D modelů, jsou volně dostupné pro výuku na všech ZŠ a SŠ v ČR i v zahraničí. Předložené výsledky jsou přínosné pro implementaci a využívání 3D tisku ve školách, zejména díky sestaveným výukovým pomůckám a ověřené metodice. Tyto přístupy mají potenciál zvýšit efektivitu a didaktickou hodnotu využití 3D tisku ve vzdělávacím procesu.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 6. 2020
Ukončení řešení
31. 5. 2023
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
28. 2. 2023
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP24-TA0-TL-U
Datum dodání záznamu
28. 6. 2024
Finance
Celkové uznané náklady
12 976 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
10 019 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
2 595 tis. Kč