Efektivnější STEAM vzdělávání za využití moderních technologií
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Program
Podpora mobility výzkumných pracovníků a pracovnic v rámci mezinárodní spolupráce ve VaVaI
Veřejná soutěž
—
Hlavní účastníci
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích / Pedagogická fakulta
Druh soutěže
M2 - Mezinárodní spolupráce
Číslo smlouvy
neníznámo
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
More effective STEAM education with new technologies (MEEWNT)
Anotace anglicky
The main goals of this project are: to identify the factors influencing the increase of information awareness and literacy in the educational system of Austria and the Czech Republic; identify constructs that influence the application of new technology technologies (e.g., augmented / virtual reality, artificial intelligence, 3D printing) in STEAM education in Austria and the Czech Republic. The main goal is divided into several sub-goals, and they are: 1. Identify the factors influencing the acceptance and application of modern educational technologies (e.g. augmented / virtual reality, artificial intelligence, 3D printing) by teachers in primary schools in Austria and the Czech Republic; 2. Identify the factors influencing the acceptance and application of modern educational technologies (e.g., augmented / virtual reality, artificial intelligence, 3D printing) by primary and secondary school teachers in Austria and the Czech Republic; 3. Identify the factors influencing the acceptance and application of modern educational technologies (e.g., augmented / virtual reality, artificial intelligence, 3D printing) by students and teachers at universities in Austria and Czech Republic; 4. Develop a list of recommendations for teachers, policymakers, and developers on the support needed by teachers in primary and secondary schools, as well as universities in Austria and Czech Republic, to successfully use modern educational technologies (augmented / virtual reality, artificial intelligence, artificial intelligence, 3D printing) in teaching.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
OECD FORD - hlavní obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
OECD FORD - vedlejší obor
—
OECD FORD - další vedlejší obor
—
CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
AM - Pedagogika a školství
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2023
Ukončení řešení
31. 12. 2024
Poslední stav řešení
K - Končící víceletý projekt
Poslední uvolnění podpory
14. 2. 2024
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP24-MSM-8J-R
Datum dodání záznamu
19. 2. 2024
Finance
Celkové uznané náklady
92 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
92 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč