Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
TQ01000160

Vzdělávání cizinců ve školách a jeho dopad na úspěšné začlenění do české společnosti

Cíle projektu

Děti cizinců navštěvují stále větší množství základních a středních škol v ČR a jejich počet kvůli konfliktu na Ukrajině významně vzrostl. Vzhledem k neznalosti češtiny mohou čelit různým problémům při vzdělávání a později při následném uplatnění na trhu práce. Cílem projektu je: 1) zjistit aktuální situaci a hlavní bariéry jazykové přípravy žáků cizinců v základních a středních školách a navrhnout opatření k jejich odstranění, upozornit na příležitosti systému a možnosti jejich podpory; 2) identifikovat překážky při přestupu žáků cizinců ze základní na střední školu; 3)zjistit a porovnat důvody předčasného ukončování středoškolského vzdělání u českých žáků a žáků cizinců. Vzdělání žáků do určité míry předurčuje jejich profesní dráhu a tím i přínos pro společnost jako celek.

Klíčová slova

schoolseducationintegration

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Technologická agentura ČR

  • Program

    Program na podporu aplikovaného výzkumu a inovací SIGMA

  • Veřejná soutěž

    STA02023TQ010

  • Hlavní účastníci

    Sociologický ústav AV ČR, v. v. i.

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    TQ01000160 - Smlouva o poskytnutí podpory

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Education of migrants in schools and its impact on successful integration into Czech society

  • Anotace anglicky

    Migrant children attend basic and secondary schools in the Czech Republic and their number has significantly increased due to the conflict in Ukraine. Because of their limited knowledge of Czech language, they may face various educational challenges. The aim of the project is: 1) to map the current situation regarding the language training of pupils in schools, to identify the opportunities for change and propose the implementation of evidence-based policy improvements; 2) to identify the barriers to the transition of migrant pupils from basic to secondary schools; 3) to identify and compare the reasons for drop-out of Czech and migrant pupils from secondary schools. Success in education is a key prerequisite for career development and societal inclusion.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    VV - Experimentální vývoj

  • OECD FORD - hlavní obor

    50401 - Sociology

  • OECD FORD - vedlejší obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

  • OECD FORD - další vedlejší obor

    50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)

  • CEP - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    AM - Pedagogika a školství
    AO - Sociologie, demografie

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 9. 2023

  • Ukončení řešení

    30. 11. 2026

  • Poslední stav řešení

    B - Běžící víceletý projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    30. 10. 2023

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP24-TA0-TQ-R

  • Datum dodání záznamu

    20. 2. 2024

Finance

  • Celkové uznané náklady

    8 642 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    6 805 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    1 734 tis. Kč

Uznané náklady

8 642 tis. Kč

Statní podpora

6 805 tis. Kč

0%


Poskytovatel

Technologická agentura ČR

OECD FORD

Sociology

Doba řešení

01. 09. 2023 - 30. 11. 2026