Problematika provozu vznětových motorů pozemní techniky na jednotné palivo petrolejového typu JP/F-34
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00000493%3AG39__%2F04%3A00014220" target="_blank" >RIV/00000493:G39__/04:00014220 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Problematika provozu vznětových motorů pozemní techniky na jednotné palivo petrolejového typu JP/F-34
Popis výsledku v původním jazyce
Článek ve sborníku konference REOTRIB 2004 "Problematika provozu vznětových motorů pozemní techniky na jednotné palivo petrolejového typu JP/F-34". Článek shrnuje teoretické předpoklady, analýzu problému, základní údaje, popis metodiky měření, rozsah zkoušek, poznatky a výsledky praktických experimentů provedených k ověření vlivu použití paliva JP/F-34 ve vznětových motorech pozemní techniky na jejich parametry, spolehlivost a životnost. Praktickými experimenty bylo prokázáno, že použití paliva JP/F-34vyvolává jen malé změny výkonových parametrů, měrné spotřeby paliva a emisí. Nebyl zjištěn negativní dopad na technický stav a životnost palivové soustavy motoru včetně vstřikovacích čerpadel a trysek a na technický stav a životnost motoru jako celku. Nebyl zjištěn negativní dopad použití paliva JP/F-34 na kvalitu a rychlost degradace olejové náplně motoru. Přechod na palivo JP/F-34 nevyžaduje změny v seřízení motoru ani změny v systému údržby motoru.
Název v anglickém jazyce
Problems of ground vehicles diesel engines service with using kerosene type single fuel JP/F-34
Popis výsledku anglicky
Article in the textbook of the conference REOTRIB 2004 "Problems of ground vehicles diesel engines service with using kerosene type single fuel JP/F-34". The article makes a summary of theoretical anticipations, problem analysis, basic data, measurementmethodology description, testing range, pieces of knowledge and practical experiments results, which were done to verify the influence F-34 fuel over parameters, reliability and service life of the military vehicles diesel engines. During practical testswere documented, that using of the single fuel F-34 creates only small power parameter differences, small specific fuel consumption differences and small exhaust emissions differences. The negative incidence on the engine fuel supply system technical conditions and service life (including the injection pump and injection jets) wasn't discovered. The negative incidence on the engine oil quality and engine oil degradation quickness wasn't discovered. Using of the single fuel F-34 doesn't
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
KA - Vojenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ONVTUPV200307" target="_blank" >ONVTUPV200307: PALIVO - Použití jednotného paliva JP/F-34 dle VJS PHM č. 1-3-L ve vznětových motorech pozemní vojenské techniky AČR</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník přednášek 10. ročníku konference REOTRIB 2004. Kvalita paliv a maziv.
ISBN
80-7080-537-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
180
Strana od-do
39-55
Název nakladatele
Vysoká škola chemicko technologická v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Velké Losiny
Datum konání akce
19. 5. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—