Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

NDI aspects of aircraft lifetime extension by changing Safe Life to Damage Tolerance philosophy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F12%3A%230001505" target="_blank" >RIV/00010669:_____/12:#0001505 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.vzlu.cz/cz/transfer-vysledku/clanky-v-odbornych-casopisech-j/" target="_blank" >http://www.vzlu.cz/cz/transfer-vysledku/clanky-v-odbornych-casopisech-j/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    NDI aspects of aircraft lifetime extension by changing Safe Life to Damage Tolerance philosophy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper addresses the assessment of detectable cracks by non-destructive inspection methods during the lifetime extension process of ageing metallic commuter aircrafts. Almost all of the ageing commuter aircrafts were certified in compliance with Safe-Life (SL) philosophy many years ago. The requirement for extending the lifetimes of these metallic airframes is topical; therefore, most of the airframes certified as SL structures are at the end of their lifetimes. The Damage Tolerance (DT) philosophy seems to be the only method for service lifetime extension of these ageing aircraft structures. However, application of the DT philosophy induces some relevant additional demands that have not been previously considered. This report describes a few basicapproaches and problems associated with the application of the DT philosophy to ageing airframe structures and the work that has to be completed during the lifetime extension certification process from a non-destructive inspection point o

  • Název v anglickém jazyce

    NDI aspects of aircraft lifetime extension by changing Safe Life to Damage Tolerance philosophy

  • Popis výsledku anglicky

    The paper addresses the assessment of detectable cracks by non-destructive inspection methods during the lifetime extension process of ageing metallic commuter aircrafts. Almost all of the ageing commuter aircrafts were certified in compliance with Safe-Life (SL) philosophy many years ago. The requirement for extending the lifetimes of these metallic airframes is topical; therefore, most of the airframes certified as SL structures are at the end of their lifetimes. The Damage Tolerance (DT) philosophy seems to be the only method for service lifetime extension of these ageing aircraft structures. However, application of the DT philosophy induces some relevant additional demands that have not been previously considered. This report describes a few basicapproaches and problems associated with the application of the DT philosophy to ageing airframe structures and the work that has to be completed during the lifetime extension certification process from a non-destructive inspection point o

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JL - Únava materiálu a lomová mechanika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Terraspace Science and Engineering

  • ISSN

    1943-3514

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Volume 5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Issue 1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1-7

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus