Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

METODIKA ZRYCHLENÉHO KOROZNÍHO HODNOCENÍ ELEKTROMECHANICKÝCH AKTUÁTORŮ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F13%3A%230001544" target="_blank" >RIV/00010669:_____/13:#0001544 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.vzlu.cz/cz/transfer-vysledku/certifikovana-metodika-n-met/" target="_blank" >http://www.vzlu.cz/cz/transfer-vysledku/certifikovana-metodika-n-met/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    METODIKA ZRYCHLENÉHO KOROZNÍHO HODNOCENÍ ELEKTROMECHANICKÝCH AKTUÁTORŮ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Metodika popisuje zrychlené korozního hodnocení pomocí matematického modelování galvanické koroze. Tato metodika je použitelná pro hodnocení elektromechanických aktuátorů malých a středních civilních letadel. Pro simulaci korozního napadení v provozníchpodmínkách je používán korozní software BEASY Corrosion Manager. Jsou popsána potřebná vstupní data, postup vytvoření modelu řešené konstrukce, provedení simulace a vyhodnocení výsledků. Aplikace metodiky je ilustrována na jednom z typických představitelů elektromechanického aktuátoru.

  • Název v anglickém jazyce

    Methodology of the accelerated corrosion evaluation of electromechanical actuators

  • Popis výsledku anglicky

    The methodology describes accelerated corrosion evaluation using mathematical modelling of galvanic corrosion. This methodology is applicable for evaluation of electromechanical actuators of small and medium size civil aircraft. Corrosion software BEASYCorrosion Manager is used to simulate the corrosion damage under service conditions. Necessary input data, procedure of the creation of the solved structure model, simulation performance and interpretation of results are described therein. The application of the methodology is illustrated using a typical representative of electromechanical actuator.

Klasifikace

  • Druh

    N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA02031437" target="_blank" >TA02031437: Vývoj nové generace pohonů - elektromechanických aktuátorů pro malá a střední letadla (NOEMA).</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    R-5805

  • Číslo předpisu

    00499-14-401

  • Technické parametry

    Tato metodika je použitelná pro hodnocení elektromechanických aktuátorů malých a středních civilních letadel. Metodika je zaměřena na nový typ zrychleného korozního hodnocení, které využívá matematické modelování galvanické koroze, konkrétně pak koroznísoftware BEASY Corrosion Manager. Jako vstupní data zde figurují zejména geometrické parametry výrobku ve formě 3D modelu, specifikace typů materiálů tloušťky vrstvy elektrolytu, apod. Významnou a stěžejní částí vstupních dat tvoří potenciálové křivky jednotlivých materiálů (povrchových ochran) pro příslušné typy elektrolytů. Řešení probíhá po zasíťování modelu výpočty v jednotlivých uzlech řešené sítě. Výsledkem analýzy jsou např. mapy rozložení korozních potenciálů či přímo predikce korozních úbytků atedy i analýza korozních rizik konstrukce. Metodika hodnocení je v dokumentu ilustrována na jednom z typických představitelů elektromechanického aktuátoru.

  • Ekonomické parametry

    Snížení časové náročnosti na hodnocení o cca 35 až 60%. Snížení chybovosti výsledného hodnocení o cca 40-50%.. Využívá Výzkumný a zkušební letecký ústav, a.s. a Jihlavan, a.s.

  • Označení certifikačního orgánu

    Úřad pro civilní letectví, Letiště Ruzyně, 160 08 Praha 6

  • Datum certifikace

  • Způsoby využití výsledku

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů