Aeroelastic Sensitivity Analysis of Airliner Wing
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F13%3A%230001550" target="_blank" >RIV/00010669:_____/13:#0001550 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ijens.org/IJET%20Vol%2013%20Issue%2001.html" target="_blank" >http://ijens.org/IJET%20Vol%2013%20Issue%2001.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Aeroelastic Sensitivity Analysis of Airliner Wing
Popis výsledku v původním jazyce
This paper describes the airliner wing flutter sensitivity analysis. The sensitivity coefficients defines the influence of the structural parameters changes to the structure eigenvalue and flutter stability characteristics. Evaluated structural parameters represent the possible changes of the structure due to the installation of the smart high-lift devices at the leading and trailing edge region. In general, we can suppose the increasing of the mass and mass moment of inertia around the elastic axis anddecreasing of the stiffness. Described effects are ordinarily considered destabilizing regarding the flutter. The main aim of the presented work is to evaluate the impact of components to the stability and to define the most critical regions or parameters.
Název v anglickém jazyce
Aeroelastic Sensitivity Analysis of Airliner Wing
Popis výsledku anglicky
This paper describes the airliner wing flutter sensitivity analysis. The sensitivity coefficients defines the influence of the structural parameters changes to the structure eigenvalue and flutter stability characteristics. Evaluated structural parameters represent the possible changes of the structure due to the installation of the smart high-lift devices at the leading and trailing edge region. In general, we can suppose the increasing of the mass and mass moment of inertia around the elastic axis anddecreasing of the stiffness. Described effects are ordinarily considered destabilizing regarding the flutter. The main aim of the presented work is to evaluate the impact of components to the stability and to define the most critical regions or parameters.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journals of Engineering & Sciences (IJENS) - International Journal of Engineering & Technology (IJET)
ISSN
2227-2712
e-ISSN
—
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
PK - Pákistánská islámská republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
58-63
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—