Eigenvalue and Flutter Sensitivity Analysis of Airliner Wing
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F13%3A%230001723" target="_blank" >RIV/00010669:_____/13:#0001723 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.vzlu.cz/cz/transfer-vysledku/clanky-ve-sbornicich-d/" target="_blank" >http://www.vzlu.cz/cz/transfer-vysledku/clanky-ve-sbornicich-d/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Eigenvalue and Flutter Sensitivity Analysis of Airliner Wing
Popis výsledku v původním jazyce
This paper describes the airliner wing flutter sensitivity analysis. The sensitivity coefficients defines the influence of the structural parameters changes to the structure eigenvalue and flutter stability characteristics. Evaluated structural parameters represent the possible changes of the structure due to the installation of the smart high-lift devices at the leading and trailing edge region. In general, we can suppose the increasing of the mass and mass moment of inertia around the elastic axis anddecreasing of the stiffness. Described effects are ordinarily considered destabilizing regarding the flutter. The main aim of the presented work is to evaluate the impact of components to the stability and to define the most critical regions or parameters.
Název v anglickém jazyce
Eigenvalue and Flutter Sensitivity Analysis of Airliner Wing
Popis výsledku anglicky
This paper describes the airliner wing flutter sensitivity analysis. The sensitivity coefficients defines the influence of the structural parameters changes to the structure eigenvalue and flutter stability characteristics. Evaluated structural parameters represent the possible changes of the structure due to the installation of the smart high-lift devices at the leading and trailing edge region. In general, we can suppose the increasing of the mass and mass moment of inertia around the elastic axis anddecreasing of the stiffness. Described effects are ordinarily considered destabilizing regarding the flutter. The main aim of the presented work is to evaluate the impact of components to the stability and to define the most critical regions or parameters.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/7E09012" target="_blank" >7E09012: Smart High Lift Devices for Next Generation Wings</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
: Engineering Mechanics 2013, 19th International Conference
ISBN
9788087012475
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
49-61
Název nakladatele
Czech Society for Mechanics
Místo vydání
ČR
Místo konání akce
Svratka, ČR
Datum konání akce
1. 1. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—