Modelling of real aircraft structure corrosion under thin electrolyte film
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F13%3A%230001653" target="_blank" >RIV/00010669:_____/13:#0001653 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.czaerospace.eu/en/2013-01-46.html" target="_blank" >http://www.czaerospace.eu/en/2013-01-46.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Modelling of real aircraft structure corrosion under thin electrolyte film
Popis výsledku v původním jazyce
Galvanic corrosion of real aircraft structure (RAS) under thin electrolyte film was modelled using BEASY Corrosion Manager Software. RAS was represented by several construction details of newly designed aircraft. The most important steps in the modellingwere modifying the geometry of the detail in GiD processor according to the SW requirements and specifying input parameters. The simulation results based on these data were expressed mainly as the distribution of corrosion potential and corrosion rate over the modelled surface. This allowed us to identify corrosion hot spots, i.e. places with the highest probability of galvanic corrosion attack. Our findings show promising application of corrosion modelling for prediction and prevention of the corrosion by galvanic coupling of materials in structures subjected to damp environment.
Název v anglickém jazyce
Modelling of real aircraft structure corrosion under thin electrolyte film
Popis výsledku anglicky
Galvanic corrosion of real aircraft structure (RAS) under thin electrolyte film was modelled using BEASY Corrosion Manager Software. RAS was represented by several construction details of newly designed aircraft. The most important steps in the modellingwere modifying the geometry of the detail in GiD processor according to the SW requirements and specifying input parameters. The simulation results based on these data were expressed mainly as the distribution of corrosion potential and corrosion rate over the modelled surface. This allowed us to identify corrosion hot spots, i.e. places with the highest probability of galvanic corrosion attack. Our findings show promising application of corrosion modelling for prediction and prevention of the corrosion by galvanic coupling of materials in structures subjected to damp environment.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JK - Koroze a povrchové úpravy materiálu
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
CZECH AEROSPACE PROCEEDINGS./ LETECKÝ ZPRAVODAJ
ISSN
1211-877X
e-ISSN
—
Svazek periodika
1/2013
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
13-15
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—