Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelling of real aircraft structure corrosion under thin electrolyte film

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F13%3A%230001653" target="_blank" >RIV/00010669:_____/13:#0001653 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.czaerospace.eu/en/2013-01-46.html" target="_blank" >http://www.czaerospace.eu/en/2013-01-46.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modelling of real aircraft structure corrosion under thin electrolyte film

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Galvanic corrosion of real aircraft structure (RAS) under thin electrolyte film was modelled using BEASY Corrosion Manager Software. RAS was represented by several construction details of newly designed aircraft. The most important steps in the modellingwere modifying the geometry of the detail in GiD processor according to the SW requirements and specifying input parameters. The simulation results based on these data were expressed mainly as the distribution of corrosion potential and corrosion rate over the modelled surface. This allowed us to identify corrosion hot spots, i.e. places with the highest probability of galvanic corrosion attack. Our findings show promising application of corrosion modelling for prediction and prevention of the corrosion by galvanic coupling of materials in structures subjected to damp environment.

  • Název v anglickém jazyce

    Modelling of real aircraft structure corrosion under thin electrolyte film

  • Popis výsledku anglicky

    Galvanic corrosion of real aircraft structure (RAS) under thin electrolyte film was modelled using BEASY Corrosion Manager Software. RAS was represented by several construction details of newly designed aircraft. The most important steps in the modellingwere modifying the geometry of the detail in GiD processor according to the SW requirements and specifying input parameters. The simulation results based on these data were expressed mainly as the distribution of corrosion potential and corrosion rate over the modelled surface. This allowed us to identify corrosion hot spots, i.e. places with the highest probability of galvanic corrosion attack. Our findings show promising application of corrosion modelling for prediction and prevention of the corrosion by galvanic coupling of materials in structures subjected to damp environment.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JK - Koroze a povrchové úpravy materiálu

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    CZECH AEROSPACE PROCEEDINGS./ LETECKÝ ZPRAVODAJ

  • ISSN

    1211-877X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1/2013

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    13-15

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus