Numerical prediction of soot formation in combustion chamber for small jet engines
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F15%3A%230001987" target="_blank" >RIV/00010669:_____/15:#0001987 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.vzlu.cz/cz/transfer-vysledku/clanky-ve-sbornicich-d/" target="_blank" >http://www.vzlu.cz/cz/transfer-vysledku/clanky-ve-sbornicich-d/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Numerical prediction of soot formation in combustion chamber for small jet engines
Popis výsledku v původním jazyce
Pollutant formation is monitored in all devices that are used to burn fossil fuels such as burners, engines etc. These pollutants decrease efficiency of burning process and have negative impact on environment. Results of reacting flow field simulation inthe case of combustion chamber for small jet engines will be presented in this paper. Advanced reduced chemical kinetic mechanism is applied in presented simulation. This mechanism allows monitoring of pollutants such as CO, NOx or soot. The suitable model of aircraft common fuel JET A1 should be applied to achieve accurate results. Based on achieved results the new position of nozzle is proposed. This position leads to reduction of pollutant amounts and decease temperature stresses of chamber wall. Developed multi-regional algorithm is used for optimal usage of CPU's and efficient calculations of reacting flow field simulations.
Název v anglickém jazyce
Numerical prediction of soot formation in combustion chamber for small jet engines
Popis výsledku anglicky
Pollutant formation is monitored in all devices that are used to burn fossil fuels such as burners, engines etc. These pollutants decrease efficiency of burning process and have negative impact on environment. Results of reacting flow field simulation inthe case of combustion chamber for small jet engines will be presented in this paper. Advanced reduced chemical kinetic mechanism is applied in presented simulation. This mechanism allows monitoring of pollutants such as CO, NOx or soot. The suitable model of aircraft common fuel JET A1 should be applied to achieve accurate results. Based on achieved results the new position of nozzle is proposed. This position leads to reduction of pollutant amounts and decease temperature stresses of chamber wall. Developed multi-regional algorithm is used for optimal usage of CPU's and efficient calculations of reacting flow field simulations.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BK - Mechanika tekutin
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EFM15 ? Experimental Fluid Mechanics 2015
ISBN
978-80-260-5375-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
—
Místo vydání
—
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
1. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—