Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Numerical prediction of soot formation in combustion chamber for small jet engines

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F15%3A%230001987" target="_blank" >RIV/00010669:_____/15:#0001987 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.vzlu.cz/cz/transfer-vysledku/clanky-ve-sbornicich-d/" target="_blank" >http://www.vzlu.cz/cz/transfer-vysledku/clanky-ve-sbornicich-d/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Numerical prediction of soot formation in combustion chamber for small jet engines

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pollutant formation is monitored in all devices that are used to burn fossil fuels such as burners, engines etc. These pollutants decrease efficiency of burning process and have negative impact on environment. Results of reacting flow field simulation inthe case of combustion chamber for small jet engines will be presented in this paper. Advanced reduced chemical kinetic mechanism is applied in presented simulation. This mechanism allows monitoring of pollutants such as CO, NOx or soot. The suitable model of aircraft common fuel JET A1 should be applied to achieve accurate results. Based on achieved results the new position of nozzle is proposed. This position leads to reduction of pollutant amounts and decease temperature stresses of chamber wall. Developed multi-regional algorithm is used for optimal usage of CPU's and efficient calculations of reacting flow field simulations.

  • Název v anglickém jazyce

    Numerical prediction of soot formation in combustion chamber for small jet engines

  • Popis výsledku anglicky

    Pollutant formation is monitored in all devices that are used to burn fossil fuels such as burners, engines etc. These pollutants decrease efficiency of burning process and have negative impact on environment. Results of reacting flow field simulation inthe case of combustion chamber for small jet engines will be presented in this paper. Advanced reduced chemical kinetic mechanism is applied in presented simulation. This mechanism allows monitoring of pollutants such as CO, NOx or soot. The suitable model of aircraft common fuel JET A1 should be applied to achieve accurate results. Based on achieved results the new position of nozzle is proposed. This position leads to reduction of pollutant amounts and decease temperature stresses of chamber wall. Developed multi-regional algorithm is used for optimal usage of CPU's and efficient calculations of reacting flow field simulations.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BK - Mechanika tekutin

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EFM15 ? Experimental Fluid Mechanics 2015

  • ISBN

    978-80-260-5375-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku