Numerical simulation of combustion in small jet engines by using segregated algorithm
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F19%3AN0000019" target="_blank" >RIV/00010669:_____/19:N0000019 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://aip.scitation.org/doi/pdf/10.1063/1.5138616?download=true" target="_blank" >https://aip.scitation.org/doi/pdf/10.1063/1.5138616?download=true</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1063/1.5138616" target="_blank" >10.1063/1.5138616</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Numerical simulation of combustion in small jet engines by using segregated algorithm
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with simulations of reacting flow filed in combustion chambers which are designed for application in small jet engines. A segregated algorithm is used in these simulations. This algorithm is based on the splitting of the computational domain between reacting and non-reacting part and is designed for reduction of computational time due to optimization of the computational model in non-reacting part. A module for heat transfer in a solid region has been implemented into this algorithm to allow detail study of wall cooling. Application of algorithm is shown in the case of combustion of liquid fuels in the combustion chamber which was developed at Czech Aerospace Research Centre.
Název v anglickém jazyce
Numerical simulation of combustion in small jet engines by using segregated algorithm
Popis výsledku anglicky
This paper deals with simulations of reacting flow filed in combustion chambers which are designed for application in small jet engines. A segregated algorithm is used in these simulations. This algorithm is based on the splitting of the computational domain between reacting and non-reacting part and is designed for reduction of computational time due to optimization of the computational model in non-reacting part. A module for heat transfer in a solid region has been implemented into this algorithm to allow detail study of wall cooling. Application of algorithm is shown in the case of combustion of liquid fuels in the combustion chamber which was developed at Czech Aerospace Research Centre.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
AIP Conference Proceedings 2189, 020004
ISBN
978-073541936-0
ISSN
0094243X
e-ISSN
1551-7616
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
nestrankovano
Název nakladatele
American Institute of Physics Inc.
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Plzeň
Datum konání akce
11. 6. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—