Effect fracture resistance on retardation of crack growth
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F15%3AN0000015" target="_blank" >RIV/00010669:_____/15:N0000015 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.emeraldinsight.com/doi/pdfplus/10.1108/IJSI-10-2014-0053" target="_blank" >https://www.emeraldinsight.com/doi/pdfplus/10.1108/IJSI-10-2014-0053</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1108/IJSI-10-2014-0053" target="_blank" >10.1108/IJSI-10-2014-0053</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Effect fracture resistance on retardation of crack growth
Popis výsledku v původním jazyce
The prediction of fatigue crack growth behaviour is an important part of damage tolerance analyses. Recently, the author's work has focused on evaluating the FASTRAN retardation model. This model is implemented in the AFGROW code, which allows different retardation models to be compared. The primary advantage of the model is that all input parameters, including those for an initial plane-strain state and its transition to a plane-stress-state, are objectively measured using standard middle-crack-tension M(T) specimens. The purpose of this paper is to evaluate the ability of the FASTRAN model to predict correct retardation effects due to high loading peaks that occur during variable amplitude loading in sequences representative of an aircraft service.
Název v anglickém jazyce
Effect fracture resistance on retardation of crack growth
Popis výsledku anglicky
The prediction of fatigue crack growth behaviour is an important part of damage tolerance analyses. Recently, the author's work has focused on evaluating the FASTRAN retardation model. This model is implemented in the AFGROW code, which allows different retardation models to be compared. The primary advantage of the model is that all input parameters, including those for an initial plane-strain state and its transition to a plane-stress-state, are objectively measured using standard middle-crack-tension M(T) specimens. The purpose of this paper is to evaluate the ability of the FASTRAN model to predict correct retardation effects due to high loading peaks that occur during variable amplitude loading in sequences representative of an aircraft service.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20505 - Composites (including laminates, reinforced plastics, cermets, combined natural and synthetic fibre fabrics; filled composites)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA03010140" target="_blank" >TA03010140: Integrace SHM do systému zajištění pokračující letové způsobilosti malého dopravního letounu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journal of Structural Integrity
ISSN
1757-9864
e-ISSN
1757-9872
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
510-521
Kód UT WoS článku
000214193300007
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84939233802