Effect of mechanical properties of fasteners on stress state and fatigue behaviour of aircraft structures as determined by damage tolerance analyses
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F15%3A%230002008" target="_blank" >RIV/00010669:_____/15:#0002008 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.sciencedirect.com.ezproxy.lib.cas.cz/science?_ob=ArticleListURL&_method=list&_ArticleListID=-990471326&_sort=r&_st=13&view=c&md5=940a846738d30822e165c7881709f2e2&searchtype=a" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com.ezproxy.lib.cas.cz/science?_ob=ArticleListURL&_method=list&_ArticleListID=-990471326&_sort=r&_st=13&view=c&md5=940a846738d30822e165c7881709f2e2&searchtype=a</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Effect of mechanical properties of fasteners on stress state and fatigue behaviour of aircraft structures as determined by damage tolerance analyses
Popis výsledku v původním jazyce
The purpose of this paper is to describe a technique for modelling fasteners through FEM global structure modelling and using the model for stress state analyses and crack growth prediction. The consideration of fastener stiffness during stress analysisis an integral part of the damage tolerance philosophy. The FASTRAN retardation model with a load sequence simulating the real operational service of an aircraft structure was used for crack growth prediction.
Název v anglickém jazyce
Effect of mechanical properties of fasteners on stress state and fatigue behaviour of aircraft structures as determined by damage tolerance analyses
Popis výsledku anglicky
The purpose of this paper is to describe a technique for modelling fasteners through FEM global structure modelling and using the model for stress state analyses and crack growth prediction. The consideration of fastener stiffness during stress analysisis an integral part of the damage tolerance philosophy. The FASTRAN retardation model with a load sequence simulating the real operational service of an aircraft structure was used for crack growth prediction.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JI - Kompositní materiály
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceda Engineering of 3rd International Conference on Material and Component Performance under Variable Amplitude Loading, VAL 2015
ISBN
978-80-260-7816-6
ISSN
1877-7058
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
135-142
Název nakladatele
Elsevier Ltd.
Místo vydání
Česká Republika
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
1. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—