Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Gust Alleviation of NASA Common Research Model Using CFD

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F17%3AN0000042" target="_blank" >RIV/00010669:_____/17:N0000042 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.engmech.cz/2017/im/im/page/proc" target="_blank" >http://www.engmech.cz/2017/im/im/page/proc</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Gust Alleviation of NASA Common Research Model Using CFD

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents a CFD study of a typical commercial aircraft entering the gust. The NASA Common Research model of an airliner is used as the baseline configuration. The gust model is based on adding artificial gust velocities into the governing equations, this method is usually referred to as Disturbance Velocity Approach. A series of gusts is used to measure response of the aircraft and to establish dynamic gust model. The movable control surfaces are defined and their efficiency is assessed by the CFD using the mesh deformation technique in the unsteady simulation. Finally, the dynamic model based on both the gust data on one hand and on the control surfaces action on the other hand is used to prescribe movement of the control surfaces with the aim to alleviate the gust interaction. The required time response of the control surfaces is studied to clarify limits of this alleviation technique.

  • Název v anglickém jazyce

    Gust Alleviation of NASA Common Research Model Using CFD

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents a CFD study of a typical commercial aircraft entering the gust. The NASA Common Research model of an airliner is used as the baseline configuration. The gust model is based on adding artificial gust velocities into the governing equations, this method is usually referred to as Disturbance Velocity Approach. A series of gusts is used to measure response of the aircraft and to establish dynamic gust model. The movable control surfaces are defined and their efficiency is assessed by the CFD using the mesh deformation technique in the unsteady simulation. Finally, the dynamic model based on both the gust data on one hand and on the control surfaces action on the other hand is used to prescribe movement of the control surfaces with the aim to alleviate the gust interaction. The required time response of the control surfaces is studied to clarify limits of this alleviation technique.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Engineering Mechanics 2017

  • ISBN

    978-80-214-5497-2

  • ISSN

    1805-8248

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    798-801

  • Název nakladatele

    ACAD SCI CZECH REPUBLIC

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Svratka

  • Datum konání akce

    15. 5. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000411657600189