Gust Alleviation of NASA Common Research Model Using CFD
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F17%3AN0000042" target="_blank" >RIV/00010669:_____/17:N0000042 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.engmech.cz/2017/im/im/page/proc" target="_blank" >http://www.engmech.cz/2017/im/im/page/proc</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Gust Alleviation of NASA Common Research Model Using CFD
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents a CFD study of a typical commercial aircraft entering the gust. The NASA Common Research model of an airliner is used as the baseline configuration. The gust model is based on adding artificial gust velocities into the governing equations, this method is usually referred to as Disturbance Velocity Approach. A series of gusts is used to measure response of the aircraft and to establish dynamic gust model. The movable control surfaces are defined and their efficiency is assessed by the CFD using the mesh deformation technique in the unsteady simulation. Finally, the dynamic model based on both the gust data on one hand and on the control surfaces action on the other hand is used to prescribe movement of the control surfaces with the aim to alleviate the gust interaction. The required time response of the control surfaces is studied to clarify limits of this alleviation technique.
Název v anglickém jazyce
Gust Alleviation of NASA Common Research Model Using CFD
Popis výsledku anglicky
This paper presents a CFD study of a typical commercial aircraft entering the gust. The NASA Common Research model of an airliner is used as the baseline configuration. The gust model is based on adding artificial gust velocities into the governing equations, this method is usually referred to as Disturbance Velocity Approach. A series of gusts is used to measure response of the aircraft and to establish dynamic gust model. The movable control surfaces are defined and their efficiency is assessed by the CFD using the mesh deformation technique in the unsteady simulation. Finally, the dynamic model based on both the gust data on one hand and on the control surfaces action on the other hand is used to prescribe movement of the control surfaces with the aim to alleviate the gust interaction. The required time response of the control surfaces is studied to clarify limits of this alleviation technique.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Engineering Mechanics 2017
ISBN
978-80-214-5497-2
ISSN
1805-8248
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
798-801
Název nakladatele
ACAD SCI CZECH REPUBLIC
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Svratka
Datum konání akce
15. 5. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000411657600189