Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

L inf. -Optimal Feed-forward Gust Load Alleviation Design for a large Blended Wing Body Airliner

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F11%3A00181538" target="_blank" >RIV/68407700:21230/11:00181538 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    L inf. -Optimal Feed-forward Gust Load Alleviation Design for a large Blended Wing Body Airliner

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The potential advantages of Blended Wing Body (BWB) aircraft in terms of fuel efficiency are opposed by technical challenges such as the alleviation of gust loads. Due to the low wing loading gusts generally have a more severe impact on BWB aircraft thanon conventional aircraft. This paper presents the design and optimisation of a Gust Load Alleviation System (GLAS) for a large BWB airliner. Numeric simulations are performed with an aeroelastic model of the aircraft including GLAS in order to compute time series of modal displacements for deriving equivalent static load cases which are used for resizing of the aircraft structure.

  • Název v anglickém jazyce

    L inf. -Optimal Feed-forward Gust Load Alleviation Design for a large Blended Wing Body Airliner

  • Popis výsledku anglicky

    The potential advantages of Blended Wing Body (BWB) aircraft in terms of fuel efficiency are opposed by technical challenges such as the alleviation of gust loads. Due to the low wing loading gusts generally have a more severe impact on BWB aircraft thanon conventional aircraft. This paper presents the design and optimisation of a Gust Load Alleviation System (GLAS) for a large BWB airliner. Numeric simulations are performed with an aeroelastic model of the aircraft including GLAS in order to compute time series of modal displacements for deriving equivalent static load cases which are used for resizing of the aircraft structure.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    BC - Teorie a systémy řízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/7E08041" target="_blank" >7E08041: Active Control for Flexible 2020 Aircraft</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů