L inf. -Optimal Feed-forward Gust Load Alleviation Design for a large Blended Wing Body Airliner
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F11%3A00181538" target="_blank" >RIV/68407700:21230/11:00181538 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
L inf. -Optimal Feed-forward Gust Load Alleviation Design for a large Blended Wing Body Airliner
Popis výsledku v původním jazyce
The potential advantages of Blended Wing Body (BWB) aircraft in terms of fuel efficiency are opposed by technical challenges such as the alleviation of gust loads. Due to the low wing loading gusts generally have a more severe impact on BWB aircraft thanon conventional aircraft. This paper presents the design and optimisation of a Gust Load Alleviation System (GLAS) for a large BWB airliner. Numeric simulations are performed with an aeroelastic model of the aircraft including GLAS in order to compute time series of modal displacements for deriving equivalent static load cases which are used for resizing of the aircraft structure.
Název v anglickém jazyce
L inf. -Optimal Feed-forward Gust Load Alleviation Design for a large Blended Wing Body Airliner
Popis výsledku anglicky
The potential advantages of Blended Wing Body (BWB) aircraft in terms of fuel efficiency are opposed by technical challenges such as the alleviation of gust loads. Due to the low wing loading gusts generally have a more severe impact on BWB aircraft thanon conventional aircraft. This paper presents the design and optimisation of a Gust Load Alleviation System (GLAS) for a large BWB airliner. Numeric simulations are performed with an aeroelastic model of the aircraft including GLAS in order to compute time series of modal displacements for deriving equivalent static load cases which are used for resizing of the aircraft structure.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/7E08041" target="_blank" >7E08041: Active Control for Flexible 2020 Aircraft</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů