Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Active Gust Load Alleviation System for Flexible Aircraft: Mixed Feedforward/Feedback Approach

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F15%3A00223457" target="_blank" >RIV/68407700:21230/15:00223457 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ast.2014.12.020" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.ast.2014.12.020</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ast.2014.12.020" target="_blank" >10.1016/j.ast.2014.12.020</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Active Gust Load Alleviation System for Flexible Aircraft: Mixed Feedforward/Feedback Approach

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Lightweight flexible blended-wing-body (BWB) aircraft concept seems as a highly promising configuration for future high capacity airliners which suffers from reduced stiffness for disturbance loads such as gusts. A robust feedforward gust load alleviation system (GLAS) was developed to alleviate the gust loading. This paper focuses on designing a feedback controller which would improve the robust performance of the feedforward controller in reducing the peaks in wing root moments at very short gust lengths. The simulation results show that when the new feedback compensator is engaged with the feedforward controller, the performance of the GLAS system is improved significantly in terms of reduction in wing root moments for shorter as well as for longergusts. This reduction in the wing root moment's peaks provides potential structural benefits and weight savings.

  • Název v anglickém jazyce

    Active Gust Load Alleviation System for Flexible Aircraft: Mixed Feedforward/Feedback Approach

  • Popis výsledku anglicky

    Lightweight flexible blended-wing-body (BWB) aircraft concept seems as a highly promising configuration for future high capacity airliners which suffers from reduced stiffness for disturbance loads such as gusts. A robust feedforward gust load alleviation system (GLAS) was developed to alleviate the gust loading. This paper focuses on designing a feedback controller which would improve the robust performance of the feedforward controller in reducing the peaks in wing root moments at very short gust lengths. The simulation results show that when the new feedback compensator is engaged with the feedforward controller, the performance of the GLAS system is improved significantly in terms of reduction in wing root moments for shorter as well as for longergusts. This reduction in the wing root moment's peaks provides potential structural benefits and weight savings.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-06894S" target="_blank" >GA13-06894S: Semidefinitní programování pro polynomiální problémy optimálního řízení</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Aerospace science and technology

  • ISSN

    1270-9638

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    41

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    122-133

  • Kód UT WoS článku

    000350073900015

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84921376701