Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Gust Alleviation of Aeroelastic Aircraft Using CFD Simulation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F18%3AN0000030" target="_blank" >RIV/00010669:_____/18:N0000030 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2352146518300371" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2352146518300371</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.trpro.2018.02.033" target="_blank" >10.1016/j.trpro.2018.02.033</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Gust Alleviation of Aeroelastic Aircraft Using CFD Simulation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A CFD study of a gust alleviation technique based on the use of aircraft’s control surfaces on the main wing and on the horizontal tail plane is presented. The NASA Common Research model of an airliner is used as the reference configuration. The gust model is based on adding artificial gust velocities into the governing equations, so-called Disturbance Velocity Approach. The gust is identified as a change in the Angle of Attack upstream of the aircraft nose. A series of gusts is used to measure response of the aircraft and to establish the dynamic gust model. The elasticity of the aircraft model is taken into account employing modal analysis and the response of the aircraft structure is studied. The movable control surfaces are defined and characterized by CFD using the mesh deformation technique in the unsteady RANS simulations. Finally, the dynamic model based on both the gust data on one hand and on the control surfaces on the other is exploited to define the controller with the aim to alleviate the gust. The required time response of the movable control surfaces is studied to clarify limits of this alleviation technique.

  • Název v anglickém jazyce

    Gust Alleviation of Aeroelastic Aircraft Using CFD Simulation

  • Popis výsledku anglicky

    A CFD study of a gust alleviation technique based on the use of aircraft’s control surfaces on the main wing and on the horizontal tail plane is presented. The NASA Common Research model of an airliner is used as the reference configuration. The gust model is based on adding artificial gust velocities into the governing equations, so-called Disturbance Velocity Approach. The gust is identified as a change in the Angle of Attack upstream of the aircraft nose. A series of gusts is used to measure response of the aircraft and to establish the dynamic gust model. The elasticity of the aircraft model is taken into account employing modal analysis and the response of the aircraft structure is studied. The movable control surfaces are defined and characterized by CFD using the mesh deformation technique in the unsteady RANS simulations. Finally, the dynamic model based on both the gust data on one hand and on the control surfaces on the other is exploited to define the controller with the aim to alleviate the gust. The required time response of the movable control surfaces is studied to clarify limits of this alleviation technique.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Transportation Research Procedia

  • ISBN

  • ISSN

    2352-1457

  • e-ISSN

    2352-1465

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    366-375

  • Název nakladatele

    Elsevier Science B.V.

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Bukurešť, Rumunsko

  • Datum konání akce

    16. 10. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000454701600033