Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Thickness Influence on Crack Gowth Behaviour Under Constant and Variable Apmlitude Loading (KUMZ 2124-T851 Plate 80 mm)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F17%3AN0000156" target="_blank" >RIV/00010669:_____/17:N0000156 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.vzlu.cz/vyzkum/" target="_blank" >https://www.vzlu.cz/vyzkum/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Thickness Influence on Crack Gowth Behaviour Under Constant and Variable Apmlitude Loading (KUMZ 2124-T851 Plate 80 mm)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The report documents experimental research work focused on the thickness influence on crack propagation behaviour of 2124-T851 plate material under constant and variable amplitude loading. The variable amplitude loading sequence representative for the L410NG airplane was considering. 2124-T851 plate material with thickness of 80 mm was investigated. The plate material is usually machined into the final products with different thicknesses (typically from 2 up to 8 mm) in the L410NG airframe structure. Therefore, the research work was focused, and data is reported just within this typical thickness range. No thickness influence on the crack propagation behaviour was proved both for constant and variable amplitude loading. Results and conclusions are to be used for

  • Název v anglickém jazyce

    Thickness Influence on Crack Gowth Behaviour Under Constant and Variable Apmlitude Loading (KUMZ 2124-T851 Plate 80 mm)

  • Popis výsledku anglicky

    The report documents experimental research work focused on the thickness influence on crack propagation behaviour of 2124-T851 plate material under constant and variable amplitude loading. The variable amplitude loading sequence representative for the L410NG airplane was considering. 2124-T851 plate material with thickness of 80 mm was investigated. The plate material is usually machined into the final products with different thicknesses (typically from 2 up to 8 mm) in the L410NG airframe structure. Therefore, the research work was focused, and data is reported just within this typical thickness range. No thickness influence on the crack propagation behaviour was

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE02000032" target="_blank" >TE02000032: Výzkumné centrum pokročilých leteckých konstrukcí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.