Thickness Influence on Crack Gowth Behaviour Under Constant and Variable Apmlitude Loading (KUMZ 2124-T851 Plate 80 mm)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F17%3AN0000156" target="_blank" >RIV/00010669:_____/17:N0000156 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.vzlu.cz/vyzkum/" target="_blank" >https://www.vzlu.cz/vyzkum/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Thickness Influence on Crack Gowth Behaviour Under Constant and Variable Apmlitude Loading (KUMZ 2124-T851 Plate 80 mm)
Popis výsledku v původním jazyce
The report documents experimental research work focused on the thickness influence on crack propagation behaviour of 2124-T851 plate material under constant and variable amplitude loading. The variable amplitude loading sequence representative for the L410NG airplane was considering. 2124-T851 plate material with thickness of 80 mm was investigated. The plate material is usually machined into the final products with different thicknesses (typically from 2 up to 8 mm) in the L410NG airframe structure. Therefore, the research work was focused, and data is reported just within this typical thickness range. No thickness influence on the crack propagation behaviour was proved both for constant and variable amplitude loading. Results and conclusions are to be used for
Název v anglickém jazyce
Thickness Influence on Crack Gowth Behaviour Under Constant and Variable Apmlitude Loading (KUMZ 2124-T851 Plate 80 mm)
Popis výsledku anglicky
The report documents experimental research work focused on the thickness influence on crack propagation behaviour of 2124-T851 plate material under constant and variable amplitude loading. The variable amplitude loading sequence representative for the L410NG airplane was considering. 2124-T851 plate material with thickness of 80 mm was investigated. The plate material is usually machined into the final products with different thicknesses (typically from 2 up to 8 mm) in the L410NG airframe structure. Therefore, the research work was focused, and data is reported just within this typical thickness range. No thickness influence on the crack propagation behaviour was
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE02000032" target="_blank" >TE02000032: Výzkumné centrum pokročilých leteckých konstrukcí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.