Thickness Influence on Crack Gowth Behaviour Under Constant and Variable Amplitude Loading (7475 T7351)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F17%3AN0000162" target="_blank" >RIV/00010669:_____/17:N0000162 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.vzlu.cz/vyzkum/" target="_blank" >https://www.vzlu.cz/vyzkum/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Thickness Influence on Crack Gowth Behaviour Under Constant and Variable Amplitude Loading (7475 T7351)
Popis výsledku v původním jazyce
The report documents experimental research work focused on the thickness influence on crack propagation behaviour of 7475 T7351 plate material under constant and variable amplitude loading. The variable amplitude loading sequence representative for the L410NG airplane was considering. 7475 T7351 plate material with thickness of 76 mm was investigated. The plate material is machined into the final products with different thicknesses (typically from 2 up to 8 mm) in the L410NG airframe structure. Therefore, the research work was focused, and data is reported just within this typical thickness range. The thickness influence on the crack propagation behaviour is proved. The influence of thickness is different for constant and variable amplitude loading.
Název v anglickém jazyce
Thickness Influence on Crack Gowth Behaviour Under Constant and Variable Amplitude Loading (7475 T7351)
Popis výsledku anglicky
The report documents experimental research work focused on the thickness influence on crack propagation behaviour of 7475 T7351 plate material under constant and variable amplitude loading. The variable amplitude loading sequence representative for the L410NG airplane was considering. 7475 T7351 plate material with thickness of 76 mm was investigated. The plate material is machined into the final products with different thicknesses (typically from 2 up to 8 mm) in the L410NG airframe structure. Therefore, the research work was focused, and data is reported just within this typical thickness range. The thickness influence on the crack propagation behaviour is proved. The influence of thickness is different for constant and variable amplitude loading.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE02000032" target="_blank" >TE02000032: Výzkumné centrum pokročilých leteckých konstrukcí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.