Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Flutter Analysis of Twin Turboprop Aircraft with Tip-tanks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F18%3AN0000010" target="_blank" >RIV/00010669:_____/18:N0000010 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.icas.org/ICAS_ARCHIVE/ICAS2018/data/papers/ICAS2018_0004_paper.pdf" target="_blank" >http://www.icas.org/ICAS_ARCHIVE/ICAS2018/data/papers/ICAS2018_0004_paper.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Flutter Analysis of Twin Turboprop Aircraft with Tip-tanks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with aeroelastic (flutter) analysis of an aircraft with unconventional wing structure, which is specific by the installation of wing-tip tanks. In addition, the wing configuration without tip-tanks is also applicable at aircraft operation. The subjected aircraft is twin wing-mounted tractor turboprop commuter aircraft for 19 passengers, with a wingspan of 9.6 m and a maximal take-off weight of 7000 kg. The paper is focused on the assessment of specific flutter issue, originating from the unconventional wing configuration. Further, another specific flutter issues related to elevator flutter and rudder flutter are described.

  • Název v anglickém jazyce

    Flutter Analysis of Twin Turboprop Aircraft with Tip-tanks

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with aeroelastic (flutter) analysis of an aircraft with unconventional wing structure, which is specific by the installation of wing-tip tanks. In addition, the wing configuration without tip-tanks is also applicable at aircraft operation. The subjected aircraft is twin wing-mounted tractor turboprop commuter aircraft for 19 passengers, with a wingspan of 9.6 m and a maximal take-off weight of 7000 kg. The paper is focused on the assessment of specific flutter issue, originating from the unconventional wing configuration. Further, another specific flutter issues related to elevator flutter and rudder flutter are described.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    31st Congress of the International Council of the Aeronautical Sciences, ICAS 2018

  • ISBN

    978-3-932182-88-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    nestránkováno

  • Název nakladatele

    International council of the aeronautical sciences

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Belo Horizonte, Brasil

  • Datum konání akce

    9. 9. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku