Flutter Analysis of Twin Turboprop Aircraft with Tip-tanks
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F18%3AN0000010" target="_blank" >RIV/00010669:_____/18:N0000010 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.icas.org/ICAS_ARCHIVE/ICAS2018/data/papers/ICAS2018_0004_paper.pdf" target="_blank" >http://www.icas.org/ICAS_ARCHIVE/ICAS2018/data/papers/ICAS2018_0004_paper.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Flutter Analysis of Twin Turboprop Aircraft with Tip-tanks
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with aeroelastic (flutter) analysis of an aircraft with unconventional wing structure, which is specific by the installation of wing-tip tanks. In addition, the wing configuration without tip-tanks is also applicable at aircraft operation. The subjected aircraft is twin wing-mounted tractor turboprop commuter aircraft for 19 passengers, with a wingspan of 9.6 m and a maximal take-off weight of 7000 kg. The paper is focused on the assessment of specific flutter issue, originating from the unconventional wing configuration. Further, another specific flutter issues related to elevator flutter and rudder flutter are described.
Název v anglickém jazyce
Flutter Analysis of Twin Turboprop Aircraft with Tip-tanks
Popis výsledku anglicky
This paper deals with aeroelastic (flutter) analysis of an aircraft with unconventional wing structure, which is specific by the installation of wing-tip tanks. In addition, the wing configuration without tip-tanks is also applicable at aircraft operation. The subjected aircraft is twin wing-mounted tractor turboprop commuter aircraft for 19 passengers, with a wingspan of 9.6 m and a maximal take-off weight of 7000 kg. The paper is focused on the assessment of specific flutter issue, originating from the unconventional wing configuration. Further, another specific flutter issues related to elevator flutter and rudder flutter are described.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
31st Congress of the International Council of the Aeronautical Sciences, ICAS 2018
ISBN
978-3-932182-88-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
nestránkováno
Název nakladatele
International council of the aeronautical sciences
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Belo Horizonte, Brasil
Datum konání akce
9. 9. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—