Experimental Investigation of the Boundary Layer Transition on a Laminar Airfoil Using Infrared Thermography
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F18%3AN0000044" target="_blank" >RIV/00010669:_____/18:N0000044 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.epj-conferences.org/articles/epjconf/abs/2018/15/epjconf_efm2018_02040/epjconf_efm2018_02040.html" target="_blank" >https://www.epj-conferences.org/articles/epjconf/abs/2018/15/epjconf_efm2018_02040/epjconf_efm2018_02040.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1051/epjconf/201818002040" target="_blank" >10.1051/epjconf/201818002040</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Experimental Investigation of the Boundary Layer Transition on a Laminar Airfoil Using Infrared Thermography
Popis výsledku v původním jazyce
The transition in the boundary layer is investigated using infrared thermography (IRT). The study is carried out on a laminar airfoil in the transonic intermittent in-draft wind tunnel. The transition in the boundary layer is evocated using transition-generator strips of different thicknesses at two Mach numbers: 0.4 and 0.8. The tested transition-generators thickness to boundary layer displacement thickness ratio was from 0.42 to 1.25. The Reynolds number respect to the airfoil chord is: Re = 1.0 – 1.4106. The six cases for different transition-generators thickness ratios were compared. The behaviours of laminar and turbulent boundary layers are discussed. The use of IRT has been proven to be an appropriate tool for detecting the transition of the boundary layer in high-speed wind tunnel testing.
Název v anglickém jazyce
Experimental Investigation of the Boundary Layer Transition on a Laminar Airfoil Using Infrared Thermography
Popis výsledku anglicky
The transition in the boundary layer is investigated using infrared thermography (IRT). The study is carried out on a laminar airfoil in the transonic intermittent in-draft wind tunnel. The transition in the boundary layer is evocated using transition-generator strips of different thicknesses at two Mach numbers: 0.4 and 0.8. The tested transition-generators thickness to boundary layer displacement thickness ratio was from 0.42 to 1.25. The Reynolds number respect to the airfoil chord is: Re = 1.0 – 1.4106. The six cases for different transition-generators thickness ratios were compared. The behaviours of laminar and turbulent boundary layers are discussed. The use of IRT has been proven to be an appropriate tool for detecting the transition of the boundary layer in high-speed wind tunnel testing.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20303 - Thermodynamics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA04020129" target="_blank" >TA04020129: Výzkum proudění ve vícestupňovém uspořádání axiálních turbínových stupňů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EPJ Web of Conferences, vol. 180, art. no. 02040
ISBN
—
ISSN
21016275
e-ISSN
2100-014X
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
nestrankovano
Název nakladatele
EDP Sciences
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Mikulov
Datum konání akce
21. 11. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000454317800041