Fatigue crack growth reconstitution in the specimen representing longitudinal joint of an integral panel
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F19%3AN0000087" target="_blank" >RIV/00010669:_____/19:N0000087 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://experimentalni-mechanika.cz/cs/konference/konference/2019/file/2822-fatigue-crack-growth-reconstitution-in-the-specimen-representing-longitudinal-joint-of-an-integral-panel.html?tmpl=component" target="_blank" >http://experimentalni-mechanika.cz/cs/konference/konference/2019/file/2822-fatigue-crack-growth-reconstitution-in-the-specimen-representing-longitudinal-joint-of-an-integral-panel.html?tmpl=component</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Fatigue crack growth reconstitution in the specimen representing longitudinal joint of an integral panel
Popis výsledku v původním jazyce
The fatigue crack growth reconstitution is presented on the crack developed in the specimen representing longitudinal joint of an integral panel. The fractographic observation was carried out using optical and scanning electron microscopy (SEM). The major crack was investigated in detail. The striation spacing was determined from several locations and processed to obtain its average values. The approach assuming the relation between the striation spacing and the crack growth rate was employed. The integral method to obtain the crack growth curve was realized. The crack growth determined by fractographic reconstitution was faster by 22% of the fatigue life. The result is on the conservative side from the point of view of safety.
Název v anglickém jazyce
Fatigue crack growth reconstitution in the specimen representing longitudinal joint of an integral panel
Popis výsledku anglicky
The fatigue crack growth reconstitution is presented on the crack developed in the specimen representing longitudinal joint of an integral panel. The fractographic observation was carried out using optical and scanning electron microscopy (SEM). The major crack was investigated in detail. The striation spacing was determined from several locations and processed to obtain its average values. The approach assuming the relation between the striation spacing and the crack growth rate was employed. The integral method to obtain the crack growth curve was realized. The crack growth determined by fractographic reconstitution was faster by 22% of the fatigue life. The result is on the conservative side from the point of view of safety.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EAN 2019 - Conference Proceedings
ISBN
978-802145766-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
496-501
Název nakladatele
Czech Society for Mechanics
Místo vydání
neuveden
Místo konání akce
Luhačovice
Datum konání akce
3. 6. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—