Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fractographic Analysis of Integrally Stiffened Panels for Airplane Wing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21340%2F10%3A00173893" target="_blank" >RIV/68407700:21340/10:00173893 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Fractographic Analysis of Integrally Stiffened Panels for Airplane Wing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Application of fractographic method of fatigue crack growth reconstitution based on the striation spacing measurement is conditioned by distinguish ability and measurability of striations on the fracture. The use of fractographic marking enables the reconstitution even if the striations are arduously detectable or wholly missing and also in the case of bodies loaded with complex loading spectrum. A research was focused on design and experimental verification of fracture marking of integrally stiffened panels during the fatigue tests under flight-by-flight spectrum loading. The panels were tested by three kinds of cyclic loading, i.e., constant amplitude loading and flight-by-flight spectrum loading with or without marking. Three various types of fracture marking were suggested. Special attention was given to the influence of the marking loading changes on the fatigue crack kinetics. By identification of individual beach marks, fract. reconstitution of crack growth was carried out.

  • Název v anglickém jazyce

    Fractographic Analysis of Integrally Stiffened Panels for Airplane Wing

  • Popis výsledku anglicky

    Application of fractographic method of fatigue crack growth reconstitution based on the striation spacing measurement is conditioned by distinguish ability and measurability of striations on the fracture. The use of fractographic marking enables the reconstitution even if the striations are arduously detectable or wholly missing and also in the case of bodies loaded with complex loading spectrum. A research was focused on design and experimental verification of fracture marking of integrally stiffened panels during the fatigue tests under flight-by-flight spectrum loading. The panels were tested by three kinds of cyclic loading, i.e., constant amplitude loading and flight-by-flight spectrum loading with or without marking. Three various types of fracture marking were suggested. Special attention was given to the influence of the marking loading changes on the fatigue crack kinetics. By identification of individual beach marks, fract. reconstitution of crack growth was carried out.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JL - Únava materiálu a lomová mechanika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Metallurgica Slovaca Conference

  • ISSN

    1338-1660

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus