Kvantitativní fraktografie - zdroj podrobných znalostí o historii šíření únavových trhlin
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21340%2F06%3A04123613" target="_blank" >RIV/68407700:21340/06:04123613 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Quantitative Fractography - Well Spring of Intimate Knowledge in Fatigue Crack Growth History
Popis výsledku v původním jazyce
Quantitative fractography of fatigued structure parts can offer very useful and valuable information on the fatigue process. One of main contributions of this experimental method is a detailed description of fatigue crack growth in time and in space. Thefractographic reconstitution of fatigue process history is conditioned by the existence and detectability of a fractographic feature characteristic of which is correlated with the fatigue crack growth rate. In the paper presented, three various fractographic features are used for the fractographic reconstitution – striations (in the case of constant amplitude loading), beach marks (for simple program loading), and special inserted fracture marks (for complex program loading). All three methods described are illustrated on case studies, all from the area of testing and development of aircraft structure parts.
Název v anglickém jazyce
Quantitative Fractography - Well Spring of Intimate Knowledge in Fatigue Crack Growth History
Popis výsledku anglicky
Quantitative fractography of fatigued structure parts can offer very useful and valuable information on the fatigue process. One of main contributions of this experimental method is a detailed description of fatigue crack growth in time and in space. Thefractographic reconstitution of fatigue process history is conditioned by the existence and detectability of a fractographic feature characteristic of which is correlated with the fatigue crack growth rate. In the paper presented, three various fractographic features are used for the fractographic reconstitution – striations (in the case of constant amplitude loading), beach marks (for simple program loading), and special inserted fracture marks (for complex program loading). All three methods described are illustrated on case studies, all from the area of testing and development of aircraft structure parts.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JL - Únava materiálu a lomová mechanika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Communications
ISSN
1335-4205
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
10-14
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—