Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fatigue Crack Growth History in Damage Tolerance Design of Aircraft Structures

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21340%2F09%3A00160541" target="_blank" >RIV/68407700:21340/09:00160541 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Fatigue Crack Growth History in Damage Tolerance Design of Aircraft Structures

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Knowing the real history of the fatigue process is a valuable asset to for design, development, and reliable operation of structures exposed to time-variable loading service conditions. Information of this type is encoded in the fracture morphology. Thisinformation can be decoded by quantitative fractography and transformed it into a form interesting from the engineering point of view. Application of these fractographic methods is conditioned by the existence and detectability of fractographic featurescorrelated with fatigue crack growth rate. In the paper presented, three various fractographic features are used for fractographic reconstitution - striations (constant amplitude loading), beach marks (simple program loading), and special inserted fracture marks (complex program loading). The importance and irreplaceable role of the fractographic analysis is illustrated by some case studies dealing with full-scale fatigue tests of aircraft structure parts.

  • Název v anglickém jazyce

    Fatigue Crack Growth History in Damage Tolerance Design of Aircraft Structures

  • Popis výsledku anglicky

    Knowing the real history of the fatigue process is a valuable asset to for design, development, and reliable operation of structures exposed to time-variable loading service conditions. Information of this type is encoded in the fracture morphology. Thisinformation can be decoded by quantitative fractography and transformed it into a form interesting from the engineering point of view. Application of these fractographic methods is conditioned by the existence and detectability of fractographic featurescorrelated with fatigue crack growth rate. In the paper presented, three various fractographic features are used for fractographic reconstitution - striations (constant amplitude loading), beach marks (simple program loading), and special inserted fracture marks (complex program loading). The importance and irreplaceable role of the fractographic analysis is illustrated by some case studies dealing with full-scale fatigue tests of aircraft structure parts.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JL - Únava materiálu a lomová mechanika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Fatigue

  • ISSN

    0142-1123

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    31

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000265361600010

  • EID výsledku v databázi Scopus