Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fraktografická analýza únavově porušených integrálních panelů křídla letounu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21340%2F09%3A00160038" target="_blank" >RIV/68407700:21340/09:00160038 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Fraktografická analýza únavově porušených integrálních panelů křídla letounu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Možnosti fraktografické rekonstrukce šíření únavové trhliny mohou být významně rozšířeny použitím fraktografických značek - zejména v případě, kdy striace jsou obtížně identifikovatelné nebo zcela chybí. Výzkumný program byl zaměřen na návrh a experimentální ověření vhodného fraktografického značkování integrálně vyztužených panelů zatěžovaných při únavové zkoušce spektrem typu typu "let za letem". Tyto panely představují komplexní zkušební modely částí křídel letounů. Byly navrženy tři způsoby značkování lomů, založené na redistribuci jednotlivých letů v původní zatěžovací frekvenci. Kromě identifikovatelnosti těchto značek byla velká pozornost věnována otázce vlivu odpovídajících změn zatěžování na šíření únavové trhliny. Na základě identifikace jednotlivých postupových čar na lomové ploše byla provedena rekonstrukce časového průběhu šíření trhlin, jejíž výsledky byly porovnány s daty získanými přímým pozorováním v průběhu zkoušky.

  • Název v anglickém jazyce

    Fractographic Analysis of Fatigued Integral Panels of Aircraft Wing

  • Popis výsledku anglicky

    Possibilities of fractographic reconstitution of fatigue crack growth would be greatly facilitated by fracture marking; especially if striations are arduously detectable or if they are wholly missing. Research program was focused on design and experimental verification of suitable fracture marking of integrally stiffened panels during the fatigue tests under flight-by-flight spectrum loading. These panels represent complex testing models of aircraft wing parts. Three types of fracture marking, based onthe redistribution of individual flights in the original loading sequence, were suggested. Apart from identifiability, special attention was given to the influence of the loading changes on the fatigue crack kinetics. By identification of individual beach marks, fractographic reconstitution of crack growth was carried out and the results obtained were compared with data from direct monitoring.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JL - Únava materiálu a lomová mechanika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Fractography 2009

  • ISBN

    978-80-968543-8-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Institute of Materials Research SAS

  • Místo vydání

    Košice

  • Místo konání akce

    Stará Lesná

  • Datum konání akce

    8. 11. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku