Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metodiky zkoušek kola a brzdy pro letoun Pelikán

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F20%3AN0000114" target="_blank" >RIV/00010669:_____/20:N0000114 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.vzlu.cz/cs/transfer-vysledku-c4/" target="_blank" >https://www.vzlu.cz/cs/transfer-vysledku-c4/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Metodiky zkoušek kola a brzdy pro letoun Pelikán

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Zpráva obsahuje nově vyvinuté a ověřené metodiky pevnostních a trvanlivostních zkoušek nově vyvinutých prototypů kol a brzdy pro představitele letadel hmotnosti cca 4,5 tuny s přistávací rychlostí cca 235 km/hod., rychlosti počátku brzdění od cca 195 km/hod., brzdná energie cca 5,6 MJ. Brzdy jsou hydraulicky ovládané a opatřené vysoce odolným obložením (třecím párem). Zkoušky jsou navržené v rozsahu, umožňující schválení kol a brzd pro použití v letectví, tj. respektují požadavky ETSO C26c a Všeobecných technických podmínek pro letecká podvozková kola a brzdy. Metodiky zkoušek byly ověřeny na modelovém kole a brzdě určených pro letoun obdobné váhové kategorie.

  • Název v anglickém jazyce

    Methodologies of wheel and brake tests for Pelican Aircraft

  • Popis výsledku anglicky

    The report contents newly developed and verified methodologies of strength and durability tests for newly developed wheels and brakes prototypes for aircraft representant of 4,5 tons weight, 235 kmps of landing velocity, 135 kmps of start braking velocity, 5,6 MJ of brake energy. Brakes are hydraulic controlled and by highly durable relining (friction couple) equipped. Tests are designed in range makes possible approval for utilizing in aviation, i.e. with regard to ETSO C26c and General Specification for aircraft wheels and brakes. Methodologies were verified on wheel and brake model intended for aircraft of similar weight category.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FV30270" target="_blank" >FV30270: Vývoj kol a brzd pro podvozky malých a středních letadel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.