Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kolo pro nákladní přepravu s vyššími užitnými vlastnostmi

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081723%3A_____%2F23%3A00582025" target="_blank" >RIV/68081723:_____/23:00582025 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kolo pro nákladní přepravu s vyššími užitnými vlastnostmi

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jedná se o funkční vzorek nového napěťově optimalizovaného železničního kola konstrukce BTG čtvrté generace s vyššími užitnými vlastnostmi. Design byl odvozen na základě komplexní metodiky návrhu napěťově optimalizovaného kola, která byla vyvinuta v rámci projektu FW03010149 s tím, že princip metodiky výpočtu je popsán ve zprávách k tomuto projektu TAČR. Tato metodika je navržena tak, aby zahrnovala kombinaci brzdění a ohřev kola špalíkovou brzdou a současně brala do úvahy napěťově-deformační charakteristiky v kole zatíženém při jízdě.

  • Název v anglickém jazyce

    Wheel for freight transport with higher utility properties

  • Popis výsledku anglicky

    This is a functional sample of the new optimized railway wheel of the BTG design of the fourth generation with higher utility properties. The design was derived on the basis of a complex methodology for the design of a optimized wheels, which was developed as part of the project FW03010149, with the fact that the principle of the calculation methodology is described in the reports for this TAČR project. This methodology is designed to include a combination of braking and heating of the wheel with a block brake while simultaneously taking into account the stress-strain characteristics in the wheel loaded during train ride.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20306 - Audio engineering, reliability analysis

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FW03010149" target="_blank" >FW03010149: Návrh nové konstrukce kola pro nákladní přepravu s vyššími užitnými vlastnostmi</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    202302

  • Číselná identifikace

    2023002

  • Technické parametry

    Jedná se o design kola určeného pro nápravové zatížení 22,5, nebo 25 tun. Kolo je vyrobeno z jakosti materiálu ER7 v souladu s normou EN 13261. Konstrukce kola odpovídá normě EN 13979-1. Tento typ kola přináší výrazně nižší LCC a zároveň delší životnost díky možnosti provozování kola až do průměru 830 mm.

  • Ekonomické parametry

    Funkční vzorek nového napěťově optimalizovaného železničního kola konstrukce BTG čtvrté generace s vyššími užitnými vlastnostmi. Prošel potřebným testováním, tj. únavovou a brzdnou zkouškou a byl mu udělen certifikát TSI identifikačního čísla: 1010/1/CB/2023/RST/DEEN/TRRC8614960/V01. Tento funkční vzorek je předstupeň prototypu napěťově optimalizovaného kola konstrukce BTG čtvrté generace.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    68081723

  • Název vlastníka

    Ústav fyziky materiálů AV ČR, v. v. i.

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    V - Výsledek je využíván vlastníkem

  • Požadavek na licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem