Kolo pro nákladní přepravu s vyššími užitnými vlastnostmi
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081723%3A_____%2F23%3A00582025" target="_blank" >RIV/68081723:_____/23:00582025 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kolo pro nákladní přepravu s vyššími užitnými vlastnostmi
Popis výsledku v původním jazyce
Jedná se o funkční vzorek nového napěťově optimalizovaného železničního kola konstrukce BTG čtvrté generace s vyššími užitnými vlastnostmi. Design byl odvozen na základě komplexní metodiky návrhu napěťově optimalizovaného kola, která byla vyvinuta v rámci projektu FW03010149 s tím, že princip metodiky výpočtu je popsán ve zprávách k tomuto projektu TAČR. Tato metodika je navržena tak, aby zahrnovala kombinaci brzdění a ohřev kola špalíkovou brzdou a současně brala do úvahy napěťově-deformační charakteristiky v kole zatíženém při jízdě.
Název v anglickém jazyce
Wheel for freight transport with higher utility properties
Popis výsledku anglicky
This is a functional sample of the new optimized railway wheel of the BTG design of the fourth generation with higher utility properties. The design was derived on the basis of a complex methodology for the design of a optimized wheels, which was developed as part of the project FW03010149, with the fact that the principle of the calculation methodology is described in the reports for this TAČR project. This methodology is designed to include a combination of braking and heating of the wheel with a block brake while simultaneously taking into account the stress-strain characteristics in the wheel loaded during train ride.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
—
OECD FORD obor
20306 - Audio engineering, reliability analysis
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FW03010149" target="_blank" >FW03010149: Návrh nové konstrukce kola pro nákladní přepravu s vyššími užitnými vlastnostmi</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
202302
Číselná identifikace
2023002
Technické parametry
Jedná se o design kola určeného pro nápravové zatížení 22,5, nebo 25 tun. Kolo je vyrobeno z jakosti materiálu ER7 v souladu s normou EN 13261. Konstrukce kola odpovídá normě EN 13979-1. Tento typ kola přináší výrazně nižší LCC a zároveň delší životnost díky možnosti provozování kola až do průměru 830 mm.
Ekonomické parametry
Funkční vzorek nového napěťově optimalizovaného železničního kola konstrukce BTG čtvrté generace s vyššími užitnými vlastnostmi. Prošel potřebným testováním, tj. únavovou a brzdnou zkouškou a byl mu udělen certifikát TSI identifikačního čísla: 1010/1/CB/2023/RST/DEEN/TRRC8614960/V01. Tento funkční vzorek je předstupeň prototypu napěťově optimalizovaného kola konstrukce BTG čtvrté generace.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
68081723
Název vlastníka
Ústav fyziky materiálů AV ČR, v. v. i.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Požadavek na licenční poplatek
—
Adresa www stránky s výsledkem
—