Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Řešení problematiky přechodu letounu s překlopným křídlem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F22%3AN0000065" target="_blank" >RIV/00010669:_____/22:N0000065 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.vzlu.cz" target="_blank" >http://www.vzlu.cz</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Řešení problematiky přechodu letounu s překlopným křídlem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato zpráva se zabývá aerodynamikou překlopného křídla analyzuje několik jevů proudění neobvyklých u klasických letadel, které vzlétají a přistávají konvenčním způsobem. Je zde odvozeno silové působení propulse a aerodynamiky na letoun s překlopným křídlem. Na základě CFD výpočtů křídla a analytického popisu jsou provedeny výpočty popisující nárůst efektivního úhlu náběhu na křídlo tak, aby nedocházelo k odtržení. V druhé části práce jsou uvedeny CFD výpočty a výsledky tunelového měření s cílem určit možnosti letounu v přechodovém režim s odtrženým prouděním.

  • Název v anglickém jazyce

    Solution of transition of an aircraft with a tilting wing

  • Popis výsledku anglicky

    This report deals with the aerodynamics of a tilt wing and analyses several flow phenomena uncommon in conventional aircraft that take off and land conventionally. The force effect of propulsion and aerodynamics on a tilt wing aircraft is derived. Based on CFD calculations of the wing and an analytical description, calculations are performed describing the increase in the effective angle of attack on the wing to avoid separation. In the second part of the paper, CFD calculations and wind tunnel results are presented in order to determine the capabilities of the aircraft in the transient flow regime with a separated flow.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.