Vliv aerodynamických charakteristik nosné plochy na provozní režimy dopravních letadel v oblasti minimální rychlosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F06%3A02134677" target="_blank" >RIV/68407700:21220/06:02134677 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv aerodynamických charakteristik nosné plochy na provozní režimy dopravních letadel v oblasti minimální rychlosti
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá vlivem aerodynamických charakteristik nosné plochy na jednotlivé fáze letu dopravních letounů s důrazem na přiblížení a přistání (režimy v blízkosti maximálního součinitele vztlaku). Je probrán vliv nejpoužívanějších typů vztlakové mechanizace na aerodynamické charakteristiky křídel a účel zvyšování maximálního součinitele vztlaku (min. rychlost, délka vzletových a přistávacích drah, sestupový úhel, zatížení hlukem, ...). Je uveden přehled metod pro návrh vysokovztlakových vícedílných profilů. Popisují se možnosti různých výpočtových metod s důrazem na CFD postupy pro zjišťování aerodynamických charakteristik profilů.
Název v anglickém jazyce
The effect of the aerodynamic characteristics of the lift surface on the flight regimes of the traffic airplanes
Popis výsledku anglicky
The contribution deals with the impact of the aerodynamic characteristic of the lift surface on the particular flight regimes of the traffic aircrafts. The significant flight regimes were approach and landing of the aircraft (high-lift regimes). The effect of the most used high-lift devices to aerodynamic characteristics of the wing was mentioned. The purpose of the increasing of the maximal lift coefficient was mentioned too (minimal velocity, length of the runway, gliding angle, noise,...). Overview of the methods for design of the high-lift multi-element airfoils was mentioned. The capability of the particular CFD method for calculation aerodynamic characteristics of the airfoils was described.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0501" target="_blank" >1M0501: Centrum leteckého a kosmického výzkumu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Zvyšovanie bezpečnosti v civilnom letectve
ISBN
80-8070-536-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
158-163
Název nakladatele
EDIS-vydavatelstvo ŽU
Místo vydání
Žilina
Místo konání akce
Žilina
Datum konání akce
25. 4. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—