Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv aerodynamických charakteristik nosné plochy na provozní režimy dopravních letadel v oblasti minimální rychlosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F06%3A02134677" target="_blank" >RIV/68407700:21220/06:02134677 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv aerodynamických charakteristik nosné plochy na provozní režimy dopravních letadel v oblasti minimální rychlosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá vlivem aerodynamických charakteristik nosné plochy na jednotlivé fáze letu dopravních letounů s důrazem na přiblížení a přistání (režimy v blízkosti maximálního součinitele vztlaku). Je probrán vliv nejpoužívanějších typů vztlakové mechanizace na aerodynamické charakteristiky křídel a účel zvyšování maximálního součinitele vztlaku (min. rychlost, délka vzletových a přistávacích drah, sestupový úhel, zatížení hlukem, ...). Je uveden přehled metod pro návrh vysokovztlakových vícedílných profilů. Popisují se možnosti různých výpočtových metod s důrazem na CFD postupy pro zjišťování aerodynamických charakteristik profilů.

  • Název v anglickém jazyce

    The effect of the aerodynamic characteristics of the lift surface on the flight regimes of the traffic airplanes

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution deals with the impact of the aerodynamic characteristic of the lift surface on the particular flight regimes of the traffic aircrafts. The significant flight regimes were approach and landing of the aircraft (high-lift regimes). The effect of the most used high-lift devices to aerodynamic characteristics of the wing was mentioned. The purpose of the increasing of the maximal lift coefficient was mentioned too (minimal velocity, length of the runway, gliding angle, noise,...). Overview of the methods for design of the high-lift multi-element airfoils was mentioned. The capability of the particular CFD method for calculation aerodynamic characteristics of the airfoils was described.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0501" target="_blank" >1M0501: Centrum leteckého a kosmického výzkumu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Zvyšovanie bezpečnosti v civilnom letectve

  • ISBN

    80-8070-536-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    158-163

  • Název nakladatele

    EDIS-vydavatelstvo ŽU

  • Místo vydání

    Žilina

  • Místo konání akce

    Žilina

  • Datum konání akce

    25. 4. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku