Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aerodynamic degradation of iced airfoils ? experiments and CFD simulations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985874%3A_____%2F09%3A00328340" target="_blank" >RIV/67985874:_____/09:00328340 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Aerodynamic degradation of iced airfoils ? experiments and CFD simulations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The phenomenon of in-flight icing may affect all types of aircraft. Presence of ice on wings can lead to a number of aerodynamic degradation problems. The in-house ice accretion prediction code R-ICE using 2-D panel method was developed. The CFD simulation with the software ANSYS CFX 11.0 was used to simulate flow around iced airfoils NACA 0012. These airfoils were experimentally investigated in a wind tunnel. The paper presents a comparison of lift and drag coefficients experimentally observed and numerically simulated.

  • Název v anglickém jazyce

    Aerodynamic degradation of iced airfoils ? experiments and CFD simulations

  • Popis výsledku anglicky

    The phenomenon of in-flight icing may affect all types of aircraft. Presence of ice on wings can lead to a number of aerodynamic degradation problems. The in-house ice accretion prediction code R-ICE using 2-D panel method was developed. The CFD simulation with the software ANSYS CFX 11.0 was used to simulate flow around iced airfoils NACA 0012. These airfoils were experimentally investigated in a wind tunnel. The paper presents a comparison of lift and drag coefficients experimentally observed and numerically simulated.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BK - Mechanika tekutin

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the ASME 2009 Fluids Engineering Division Summer Meeting (FEDSM2009)

  • ISBN

    978-0-7918-3855-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    ASME

  • Místo vydání

    Ashland

  • Místo konání akce

    Vail

  • Datum konání akce

    2. 8. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku