Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Multidisciplinary design of aircraft wing for multiregime purposes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F22%3AN0000077" target="_blank" >RIV/00010669:_____/22:N0000077 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/2526/1/012002" target="_blank" >https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/2526/1/012002</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1088/1742-6596/2526/1/012002" target="_blank" >10.1088/1742-6596/2526/1/012002</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Multidisciplinary design of aircraft wing for multiregime purposes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper optimization process of the geometrical design of the wing is described. The goal is to minimize the aerodynamic drag at a requested lift in the cruise regime and thus reduce the fuel consumption. The second goal is to ensure the requested landing regime of the aircraft. Both casesare solved under the wing structural and weight considerations. As a fast design computational tool, a lifting line theory is used. It is moreover supplemented by non-linear aerodynamic airfoil characteristics to provide more accurate results of aerodynamic drag of the wing. These airfoil data were calculated with the CFD and enables to take significant accuracy between low and high-fidelity method which is verified in previous work. The list of requirements is set for aircraft for 40 passengers with a range of 2,500 km at a speed of 438 km/h. As the baseline the L-610 aircraft is selected. Optimized wing geometry in verified in cruise and landing regime/configuration with CFD solver. From the calculation of the weight of the wing and CFD results, the flight performance is calculated for the desired flight mission.

  • Název v anglickém jazyce

    Multidisciplinary design of aircraft wing for multiregime purposes

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper optimization process of the geometrical design of the wing is described. The goal is to minimize the aerodynamic drag at a requested lift in the cruise regime and thus reduce the fuel consumption. The second goal is to ensure the requested landing regime of the aircraft. Both casesare solved under the wing structural and weight considerations. As a fast design computational tool, a lifting line theory is used. It is moreover supplemented by non-linear aerodynamic airfoil characteristics to provide more accurate results of aerodynamic drag of the wing. These airfoil data were calculated with the CFD and enables to take significant accuracy between low and high-fidelity method which is verified in previous work. The list of requirements is set for aircraft for 40 passengers with a range of 2,500 km at a speed of 438 km/h. As the baseline the L-610 aircraft is selected. Optimized wing geometry in verified in cruise and landing regime/configuration with CFD solver. From the calculation of the weight of the wing and CFD results, the flight performance is calculated for the desired flight mission.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Journal of Physics: Conference Series

  • ISBN

  • ISSN

    17426588

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    nestrankovano

  • Název nakladatele

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Barcelona

  • Datum konání akce

    21. 10. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku