Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Bird strike analysis of new composite inlet for tilt rotor aircraft

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F23%3AN0000010" target="_blank" >RIV/00010669:_____/23:N0000010 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/2692/1/012051" target="_blank" >https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/2692/1/012051</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1088/1742-6596/2692/1/012051" target="_blank" >10.1088/1742-6596/2692/1/012051</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Bird strike analysis of new composite inlet for tilt rotor aircraft

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Bird strikes are an important phenomenon to consider when designing and servicing aircraft structures. Most major bird strike incidents result in aircraft propulsion damage. Because an engine is the sole thrust-providing system of an aircraft, the effect of bird strikes on engine inlets and systems must be investigated and mitigated to the maximum extent. Especially in the case of (vertical take-off and landing) VTOL aircraft, such as an aircraft with tilting rotors, this effect is critical from the point of view of the operation, from the point of view of flight mechanics and the overall control of the aircraft. This work aims to propose the proof of resistance of a new composite air inlet for a new tilting rotor aircraft, which is experimentally verified and supported by numerical simulations performed on flat and simple curved test panels. The new, very effective method was used to calibrate the composite material model, which is further used in the following numerical simulations.

  • Název v anglickém jazyce

    Bird strike analysis of new composite inlet for tilt rotor aircraft

  • Popis výsledku anglicky

    Bird strikes are an important phenomenon to consider when designing and servicing aircraft structures. Most major bird strike incidents result in aircraft propulsion damage. Because an engine is the sole thrust-providing system of an aircraft, the effect of bird strikes on engine inlets and systems must be investigated and mitigated to the maximum extent. Especially in the case of (vertical take-off and landing) VTOL aircraft, such as an aircraft with tilting rotors, this effect is critical from the point of view of the operation, from the point of view of flight mechanics and the overall control of the aircraft. This work aims to propose the proof of resistance of a new composite air inlet for a new tilting rotor aircraft, which is experimentally verified and supported by numerical simulations performed on flat and simple curved test panels. The new, very effective method was used to calibrate the composite material model, which is further used in the following numerical simulations.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Physics: Conference Series

  • ISSN

    1742-6596

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2692

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    20-28

  • Kód UT WoS článku

    001170169300051

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85185564337