Cultural rebranding as a challenge for Czech society
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023205%3A_____%2F13%3A%230000285" target="_blank" >RIV/00023205:_____/13:#0000285 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.idu.cz/cs/clanky-a-studie" target="_blank" >http://www.idu.cz/cs/clanky-a-studie</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Cultural rebranding as a challenge for Czech society
Popis výsledku v původním jazyce
The article is devoted to the geo-political demarcation of identity, the issue of the Czech cultural identity, and to the question of how the state institutions (e.g. Czech Tourism, Czech Centres) officially approach the issue of the Czech Republic?s branding. Moreover, it discusses the country?s position in the Anholt-GfK Roper Nation Brands Index and it provides recommendations of how to use culture in the country?s branding.
Název v anglickém jazyce
Cultural rebranding as a challenge for Czech society
Popis výsledku anglicky
The article is devoted to the geo-political demarcation of identity, the issue of the Czech cultural identity, and to the question of how the state institutions (e.g. Czech Tourism, Czech Centres) officially approach the issue of the Czech Republic?s branding. Moreover, it discusses the country?s position in the Anholt-GfK Roper Nation Brands Index and it provides recommendations of how to use culture in the country?s branding.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/DF11P01OVV031" target="_blank" >DF11P01OVV031: Mapování kulturních a kreativních průmyslů v ČR</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů