Czech Republic Corporate Identity
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F09%3A%230000177" target="_blank" >RIV/46747885:24310/09:#0000177 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Czech Republic Corporate Identity
Popis výsledku v původním jazyce
The paper is about the corporate identity development of the Czech Republic and is also focused on the country´s image -- its brand, value and brand significancy. Because it is by means of the brand that countries attract potential investors, turists, students and other target groups. Corporate identity represents the corporate presentation through its invididual components, departs from the complex corporate strategy, covers the corporate history, philosophy and vision, inner and outer corporate surroundings, and represents its ethical values. Corporate identity is created by corporate design, corporate communication, corporate culture, product or service. The unified visual style is demonstrated using the example of the Czech Republic, and above allthe paper deals with the effort of the unified national presentation (Czech ministries, the CzechTourism, CzechTrade, and CzechInvest agencies) and the ensuing unified communication with foreign countries.
Název v anglickém jazyce
Czech Republic Corporate Identity
Popis výsledku anglicky
The paper is about the corporate identity development of the Czech Republic and is also focused on the country´s image -- its brand, value and brand significancy. Because it is by means of the brand that countries attract potential investors, turists, students and other target groups. Corporate identity represents the corporate presentation through its invididual components, departs from the complex corporate strategy, covers the corporate history, philosophy and vision, inner and outer corporate surroundings, and represents its ethical values. Corporate identity is created by corporate design, corporate communication, corporate culture, product or service. The unified visual style is demonstrated using the example of the Czech Republic, and above allthe paper deals with the effort of the unified national presentation (Czech ministries, the CzechTourism, CzechTrade, and CzechInvest agencies) and the ensuing unified communication with foreign countries.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 9th International Conference Liberec Economic Forum 2009
ISBN
9788073725235
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Název nakladatele
Technická univerzita v Liberci
Místo vydání
Liberec
Místo konání akce
Liberec
Datum konání akce
1. 1. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000272657000047