Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teatrologické studie Vratislava Effenbergera ze sedmdesátých let a otázka jejich zadavatele

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023205%3A_____%2F24%3AN0000008" target="_blank" >RIV/00023205:_____/24:N0000008 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://kramerius.idu.cz/view/uuid:a0c7efcc-08a9-4092-a2cb-4eeb3850abb0?article=uuid:6c510946-a507-415e-aaf5-0979066644ea" target="_blank" >https://kramerius.idu.cz/view/uuid:a0c7efcc-08a9-4092-a2cb-4eeb3850abb0?article=uuid:6c510946-a507-415e-aaf5-0979066644ea</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.62851/35.2024.2.02" target="_blank" >10.62851/35.2024.2.02</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Teatrologické studie Vratislava Effenbergera ze sedmdesátých let a otázka jejich zadavatele

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Odborná studie je zaměřena na dramatickou tvorbu Otokara Fischera a jeho proměňující se postoj k bolševické revoluci. Ve dvou svých hrách – Orloj světa (1921) a Otroci (1924) – reflektoval Fischer společenské otřesy po ruské revoluci. Obě dramata se liší formou i hodnocením bolševismu, což ukazuje vývoj autorových postojů k levicovým ideologiím. Studie skrze koncepty německého literárního vědce Klause Theweleita, francouzského religionistu René Girarda a přístup školy Annales zkoumá, proč Fischer během tří let zásadně změnil svou narativní strategii a jak se v jeho hrách odráží otázka židovské identity v novém společenském řádu.

  • Název v anglickém jazyce

    Vratislav Effenberger‘s theatrical studies from seventies and the question of contracting authority

  • Popis výsledku anglicky

    This study focuses on the dramatic work of Otokar Fischer and his changing attitude to the Bolshevik Revolution. In two of his plays, Orloj světa (The Horology of the World, 1921) and Otroci (Slaves, 1924), Fischer reflected on the social upheavals that followed the Russian Revolution. The two dramas differ in form and in their assessment of Bolshevism, showing the evolution of the author's attitude towards left-wing ideologies. Using the concepts of German literary scholar Klaus Theweleit, French religious scholar René Girard, and the Annales School approach, this study explores why Fischer fundamentally changed his narrative strategy over the course of three years and how his plays reflect the question of Jewish identity in the new social order.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Divadelní revue

  • ISSN

    0862-5409

  • e-ISSN

    3029-5939

  • Svazek periodika

    35

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    25-44

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85215401312