Czech Interwar Photography between Art, Society and Politics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023272%3A_____%2F18%3A10134560" target="_blank" >RIV/00023272:_____/18:10134560 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://metszetek.unideb.hu/cikk/czech-interwar-photography-between-art-society-and-politics" target="_blank" >http://metszetek.unideb.hu/cikk/czech-interwar-photography-between-art-society-and-politics</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.18392/metsz/2018/4/7" target="_blank" >10.18392/metsz/2018/4/7</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Czech Interwar Photography between Art, Society and Politics
Popis výsledku v původním jazyce
Interwar Czech photography in the cultural spectre from the viewpoint of media and technology is related with penetration to various areas without intentionally directed nature of genres or styles. Viewed in a context with the phenomena of new mass media, industrialization, leisure time and general culture and sociological relations in the spatio-temporal compression of modernity, photopraphy plays a major role in forming modern culture in the 1920's and 1930's, in the "golden era of photography". I have focused on the tendencies of photographic expression, influence and thinking after World War I. I considered it is important to point to reversed flow of ideas, i.e. from other fields of human activity towards photography, when this concerns tools where the development of new photographic was projected back to artistic and general social levels.
Název v anglickém jazyce
Czech Interwar Photography between Art, Society and Politics
Popis výsledku anglicky
Interwar Czech photography in the cultural spectre from the viewpoint of media and technology is related with penetration to various areas without intentionally directed nature of genres or styles. Viewed in a context with the phenomena of new mass media, industrialization, leisure time and general culture and sociological relations in the spatio-temporal compression of modernity, photopraphy plays a major role in forming modern culture in the 1920's and 1930's, in the "golden era of photography". I have focused on the tendencies of photographic expression, influence and thinking after World War I. I considered it is important to point to reversed flow of ideas, i.e. from other fields of human activity towards photography, when this concerns tools where the development of new photographic was projected back to artistic and general social levels.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60401 - Arts, Art history
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/DG18P02OVV045" target="_blank" >DG18P02OVV045: Muzeum dělnického hnutí v 21. století. Prezentace práce s muzejní sbírkou doby státního socialismu a způsoby užití jejího materiálu k potřebám odborné a široké veřejnosti</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
METSZETEK
ISSN
2063-6415
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
HU - Maďarsko
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
105-124
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—