Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modern Chinese painting in Europe: a failure or a tour-de-force

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023281%3A_____%2F13%3A%230000545" target="_blank" >RIV/00023281:_____/13:#0000545 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modern Chinese painting in Europe: a failure or a tour-de-force

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Beginning in the mid-1920s, first exhibitions of contemporary Chinese painting were staged in Europe, later developing into a strong current introducing the thus far unknown facet of Chinese culture to European public. It was precisely the moment when China was allowed to speak for herself for the first time, as far as art was concerned, as it was usually others who spoke for her when displays of ancient Chinese art were prepared in the preceding decades. The paper discusses the exhibitions of paintingorganized by Chinese students of art in France in the mid-1920s, those arranged by prominent collectors of contemporary Chinese painting in the late 1920s and early 1930s all around Europe and those sent by the Chinese government as official presentations of Chinese painting of the day in the mid-1930s. It puts all of these events into a broader context of cultural exchanges between China and the West and discusses their individual merits and failures. The paper tries to systematize all

  • Název v anglickém jazyce

    Modern Chinese painting in Europe: a failure or a tour-de-force

  • Popis výsledku anglicky

    Beginning in the mid-1920s, first exhibitions of contemporary Chinese painting were staged in Europe, later developing into a strong current introducing the thus far unknown facet of Chinese culture to European public. It was precisely the moment when China was allowed to speak for herself for the first time, as far as art was concerned, as it was usually others who spoke for her when displays of ancient Chinese art were prepared in the preceding decades. The paper discusses the exhibitions of paintingorganized by Chinese students of art in France in the mid-1920s, those arranged by prominent collectors of contemporary Chinese painting in the late 1920s and early 1930s all around Europe and those sent by the Chinese government as official presentations of Chinese painting of the day in the mid-1930s. It puts all of these events into a broader context of cultural exchanges between China and the West and discusses their individual merits and failures. The paper tries to systematize all

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Face to Face. The transcendence of the arts in China and beyond. Approaches to Modern and Contemporary Art

  • ISBN

    978-989-8300-47-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

    46-71

  • Název nakladatele

    Centro de Investigacao e Estudos em Belas-Artes (CEIBA)

  • Místo vydání

    Lisabon

  • Místo konání akce

    Lisabon

  • Datum konání akce

    1. 1. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku