Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Exhibitions of Chinese Painting in Europe in the Interwar Period: The Role of Liu Haisu as Artistic Ambassador

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023281%3A_____%2F14%3A%230000630" target="_blank" >RIV/00023281:_____/14:#0000630 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Exhibitions of Chinese Painting in Europe in the Interwar Period: The Role of Liu Haisu as Artistic Ambassador

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The reception of Chinese contemporary painting on the European soil in the 1920s and 1930s represents one of the significant aspects of Sino-Western encounters in the inter-war period. After the organization of the first exhibition of Chinese modern painting in France in 1924, more than two dozens of others ensued in two subsequent decades. Some of them were shows organized by Chinese cultural leaders on behalf of the Chinese government, which regarded presenting contemporary art in Europe as a means toembellish the reputation of China as a modern and cultured country. As a result, several large European cities such as Berlin, Amsterdam, London, Milan, Geneva, Prague or Leningrad saw shows of paintings by contemporary Chinese masters, lectures on modern Chinese art, public talks of the artists and the like. The name of Liu Haisu (1896?1994), a renowned artist, founder of one of the first public institutions in China to teach Western art techniques and a prominent advocate of modernist

  • Název v anglickém jazyce

    Exhibitions of Chinese Painting in Europe in the Interwar Period: The Role of Liu Haisu as Artistic Ambassador

  • Popis výsledku anglicky

    The reception of Chinese contemporary painting on the European soil in the 1920s and 1930s represents one of the significant aspects of Sino-Western encounters in the inter-war period. After the organization of the first exhibition of Chinese modern painting in France in 1924, more than two dozens of others ensued in two subsequent decades. Some of them were shows organized by Chinese cultural leaders on behalf of the Chinese government, which regarded presenting contemporary art in Europe as a means toembellish the reputation of China as a modern and cultured country. As a result, several large European cities such as Berlin, Amsterdam, London, Milan, Geneva, Prague or Leningrad saw shows of paintings by contemporary Chinese masters, lectures on modern Chinese art, public talks of the artists and the like. The name of Liu Haisu (1896?1994), a renowned artist, founder of one of the first public institutions in China to teach Western art techniques and a prominent advocate of modernist

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The Reception of Chinese Art Across Cultures

  • ISBN

    9781443859097

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    179-199

  • Počet stran knihy

    315

  • Název nakladatele

    Cambridge Scholars Publishing

  • Místo vydání

    Newcastle upon Tyne

  • Kód UT WoS kapitoly