Knoller C.II. Letadlo, které se nemělo dostat do vzduchu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023299%3A_____%2F11%3A%230000216" target="_blank" >RIV/00023299:_____/11:#0000216 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Knoller C.II. Letadlo, které se nemělo dostat do vzduchu
Popis výsledku v původním jazyce
Rakousko-uherský letoun typu Knoller C.II z doby Velké války patří k několika letadlům, která se ve sbírkách Národního technického muzea v Praze zachovala jako jediná na celém světě. Ostatní ojediněle zachované stroje se mohu pyšnit bohatou, nebo přinejmenším zajímavou historií, což se dá o letadlech typu Knoller C.II napsat ztěží. Tato letadla totiž neblaze proslula vysokou poruchovostí, častými haváriemi a nechutí pilotů s nimi létat. Tento stroj do výzbroje rakousko-uherského letectva prosazoval jehokonstruktér profesor Richard Knoller, který byl zároveň předsedou komise, jež o zavední letadel do výzbroje rozhodovala. Potíže s těmito letouny byly již od počátku. Zalétávání těchto strojů výstižně popisuje ve svém deníku pozdější poručík Karel Mašek,který se podílel na jejich přejímání. Nechuť projevovali také zalétávací piloti Karl Nikitsch, Josef Cejnek a Viktor von Nowy. Se zkouškami tohoto letounu na bojišti nebyl spokojen ani Jindřich Kostrba, druhý nejúspěšnější český pilot v
Název v anglickém jazyce
The Knoller C.II. An Aircraft which was not Supposed to Get into the Air...
Popis výsledku anglicky
The Austro-Hungarian Knoller C.II aircraft, from the period of the Great War, is one of the only aircraft worldwide which have been preserved in the Collections of the National Technical Museum in Prague. While the other sporadically preserved machines can pride themselves with a rich or at least an interesting history, this hardly can be said about the Knoller C.II types. The latter were infamous for their susceptibility to failures, crashes, as well as the pilots? antipathy towards flying them. It wasa design engineer Professor Richard Knoller who strived to introduce the aircraft into the Austro-Hungarian armament; at the same time he was the president of the committee which was deciding on it. There were problems with the machines from the very beginning. Karel Mašek, future Austro-Hungarian Army?s Lieutenant who participated in taking over the aircraft, aptly describes the test flights.The test pilots Karl Nikitsch, Josef Cejnek and Viktor von Nowy showed aversion towards flying
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AB - Dějiny
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Století Národního technického muzea
ISBN
978-80-7037-208-1
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
43-54
Počet stran knihy
332
Název nakladatele
Národní technické muzeum
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—