Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Knoller C.II. Letadlo, které se nemělo dostat do vzduchu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023299%3A_____%2F11%3A%230000216" target="_blank" >RIV/00023299:_____/11:#0000216 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Knoller C.II. Letadlo, které se nemělo dostat do vzduchu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Rakousko-uherský letoun typu Knoller C.II z doby Velké války patří k několika letadlům, která se ve sbírkách Národního technického muzea v Praze zachovala jako jediná na celém světě. Ostatní ojediněle zachované stroje se mohu pyšnit bohatou, nebo přinejmenším zajímavou historií, což se dá o letadlech typu Knoller C.II napsat ztěží. Tato letadla totiž neblaze proslula vysokou poruchovostí, častými haváriemi a nechutí pilotů s nimi létat. Tento stroj do výzbroje rakousko-uherského letectva prosazoval jehokonstruktér profesor Richard Knoller, který byl zároveň předsedou komise, jež o zavední letadel do výzbroje rozhodovala. Potíže s těmito letouny byly již od počátku. Zalétávání těchto strojů výstižně popisuje ve svém deníku pozdější poručík Karel Mašek,který se podílel na jejich přejímání. Nechuť projevovali také zalétávací piloti Karl Nikitsch, Josef Cejnek a Viktor von Nowy. Se zkouškami tohoto letounu na bojišti nebyl spokojen ani Jindřich Kostrba, druhý nejúspěšnější český pilot v

  • Název v anglickém jazyce

    The Knoller C.II. An Aircraft which was not Supposed to Get into the Air...

  • Popis výsledku anglicky

    The Austro-Hungarian Knoller C.II aircraft, from the period of the Great War, is one of the only aircraft worldwide which have been preserved in the Collections of the National Technical Museum in Prague. While the other sporadically preserved machines can pride themselves with a rich or at least an interesting history, this hardly can be said about the Knoller C.II types. The latter were infamous for their susceptibility to failures, crashes, as well as the pilots? antipathy towards flying them. It wasa design engineer Professor Richard Knoller who strived to introduce the aircraft into the Austro-Hungarian armament; at the same time he was the president of the committee which was deciding on it. There were problems with the machines from the very beginning. Karel Mašek, future Austro-Hungarian Army?s Lieutenant who participated in taking over the aircraft, aptly describes the test flights.The test pilots Karl Nikitsch, Josef Cejnek and Viktor von Nowy showed aversion towards flying

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Století Národního technického muzea

  • ISBN

    978-80-7037-208-1

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    43-54

  • Počet stran knihy

    332

  • Název nakladatele

    Národní technické muzeum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly