Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

První dva měsíce roku 1916. Karel Mašek jako přejímací technik u Fliegerarsenal Aspern

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023299%3A_____%2F12%3A%230000260" target="_blank" >RIV/00023299:_____/12:#0000260 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    První dva měsíce roku 1916. Karel Mašek jako přejímací technik u Fliegerarsenal Aspern

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Rakousko-uherský Fliegerarsenal nepůsobil pouze ve Fischamendu, ale také na letištích ve Vídeňském Novém městě a v Aspern (Ošpry). Právě v Ošprech působil v letech 1916 až 1918 jako přejímací technik a posléze i jako zalétávací pilot Karel Mašek. MichalPlavec ve čtvrté kapitole přibližuje okolnosti zalétávání a přejímání letadel v rakousko-uherském letectvu právě na základě Maškova osobního deníku. Části deníku pro leden a únor 1916 také v edici připojil na závěr kapitoly.

  • Název v anglickém jazyce

    The first two months of 1916. Karel Mašek as an acceptance engineer at the Fliegerarsenal in Aspern

  • Popis výsledku anglicky

    The Austro-Hungarian Fliegerarsenal operated not only in Fischamend but also at the Vienna New Town and Aspern airports. It was just Aspern where Karel Mašek worked as an aircraft acceptance engineer and, finally, as a test pilot in 1916?1918. In the fourth chapter, which is based on Mašek?s personal diary, Michal Plavec describes conditions of test flying and acceptance of aircraft in the Austro-Hungarian Air Forces. The diary?s pages concerning January and February 1916 are attached to the chapter conclusion.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Než podmaníme vzduch. Zalétávací a zkušební piloti a letecké výzkumné ústavy

  • ISBN

    978-80-7037-211-1

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    41-48

  • Počet stran knihy

    203

  • Název nakladatele

    Národní technické muzeum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly