Vavříny s vůní benzínu. Meziválečný československý automobilový sport
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023299%3A_____%2F22%3AN0000031" target="_blank" >RIV/00023299:_____/22:N0000031 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vavříny s vůní benzínu. Meziválečný československý automobilový sport
Popis výsledku v původním jazyce
Výstava provedla návštěvníka historií meziválečného československého automobilového sportu a ukázala jeho význam v životě československé společnosti. Krátce po první světové válce nebylo v nově vzniklém Československu mnoho důvodů předpovídat automobilům rychlý rozvoj. Ve válkou zničené zemi byl domácí automobilový průmysl v hluboké krizi. Většina společnosti se dívala na automobil jen jako na zhýralý asociální rozmar úzkého okruhu majetných lidí. Automobilisté se často setkávali s otevřeným nepřátelstvím veřejnosti. Toto nepřátelství v následujícím desetiletí napomohl překonat automobilový sport. Ve třicátých letech již měl automobil v československé společnosti trvalé místo, nemalé části obyvatelstva přinášel živobytí a pro stále více lidí se stával krásným snem. Tyto sny pomáhaly rozvíjet návštěvy automobilových závodů a soutěží, na nichž se pro ně zrodil nový romantický ideál – automobilový závodník nebo automobilová závodnice.
Název v anglickém jazyce
Laurels That Smell of Gasoline. Czechoslovak Motorsport Between the Two World Wars
Popis výsledku anglicky
The exhibition took the visitor through the history of interwar Czechoslovak motor sport and showed its importance in the life of Czechoslovak society. Shortly after the First World War, there was little reason to predict the rapid development of the automobile in the newly formed Czechoslovakia. In the war-torn country, the domestic car industry was in a deep crisis. Most of society viewed the automobile as a debauched, anti-social whim of a small circle of wealthy people. The automobile was often met with open public hostility. This hostility was overcome in the following decade by the sport of motoring. By the 1930s, the automobile already had a permanent place in Czechoslovak society; it was the livelihood of a significant part of the population and became a beautiful dream for more and more people. These dreams were helped to develop by visits to car races and competitions, where a new romantic ideal was born for them - the car racer or female car racer.
Klasifikace
Druh
E<sub>krit</sub> - Výstava s kritickým katalogem
CEP obor
—
OECD FORD obor
60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/DG18P02OVV051" target="_blank" >DG18P02OVV051: České století motorismu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
Praha, Národní technické muzeum
Stát konání akce
CZ - Česká republika
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
25
Počet zahraničních účastníků
—
Typ akce podle státní přísl. účastníků
CST - Celostátní akce