Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Od XII. Triennale po EXPO v Montrealu – Design skla na zahraničních výstavách 60. let

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023442%3A_____%2F16%3AN0000012" target="_blank" >RIV/00023442:_____/16:N0000012 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Od XII. Triennale po EXPO v Montrealu – Design skla na zahraničních výstavách 60. let

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pro rozvoj českého skla se v 50.-60. letech 20. století staly naprosto zásadními prezentace na zahraničních výstavách. Nově vznikající obor, tzv. ateliérové sklo, tvořil jakousi výkladní skříň, která předváděla, co všechno je ze skleněného materiálu možné ve sklárnách v Československu vyrobit. Otevírala se tak cesta k obchodnímu úspěchu nejen tohoto skla unikátního charakteru, ale především skla sériově vyráběného. Na výstavách se oba tyto typy předmětů často potkávaly a po mnoha stránkách harmonicky doplňovaly. Po zdařilé prezentaci skla na XI. Triennale v Miláně v rychlém sledu následovaly jeho úspěchy na výstavách EXPO 1958 v Bruselu, Československé sklo v Moskvě 1959, XII. Triennale v Miláně 1960, přes Glass 1959 v Corningu v USA a Glass – Czechoslovakia and Italy v New Yorku 1964 až po EXPO 1967 v Montrealu. Umělecká a výrobní kvalita českého skla dosáhla také díky nim jednoho z historických vrcholů svého mezinárodního věhlasu.

  • Název v anglickém jazyce

    From the 12th Triennale to the Montreal Expo – Glass Design at International Exhibitions in the 1960s

  • Popis výsledku anglicky

    In the 1950s and 1960s, presentations at international exhibitions became absolutely essential for the development of Czech glass. Studio glass, a newly emerging field at the time, formed a shop-window of sorts that demonstrated all that could be made in the glass medium in Czechoslovakia’s glassworks. These opportunities opened the road to commercial success both of studio glass and industrially produced glass objects. Both types of glass were shown at exhibitions, harmoniously complementing each other in many ways. After the successful Czech glass display at the 11th Triennale in Milan, Czech glass gained recognition in a rapid sequence of exhibitions – from Expo 1958 in Brussels, “Czechoslovak Glass” in Moscow in 1958, the 12th Triennale in Milan in 1960, “Glass 1959” hosted by the Corning Museum of Glass and “Glass: Czechoslovakia and Italy” held in New York City in 1964, to Expo 1967 in Montreal. Also owing to these events, the artistic and technical mastery of Czech glass reached one of its historical peaks of international acclaim.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sklář a keramik

  • ISSN

    0037-637X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2016

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3-4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    55-59

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus