Od XII. Triennale po EXPO v Montrealu – Design skla na zahraničních výstavách 60. let
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023442%3A_____%2F16%3AN0000012" target="_blank" >RIV/00023442:_____/16:N0000012 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Od XII. Triennale po EXPO v Montrealu – Design skla na zahraničních výstavách 60. let
Popis výsledku v původním jazyce
Pro rozvoj českého skla se v 50.-60. letech 20. století staly naprosto zásadními prezentace na zahraničních výstavách. Nově vznikající obor, tzv. ateliérové sklo, tvořil jakousi výkladní skříň, která předváděla, co všechno je ze skleněného materiálu možné ve sklárnách v Československu vyrobit. Otevírala se tak cesta k obchodnímu úspěchu nejen tohoto skla unikátního charakteru, ale především skla sériově vyráběného. Na výstavách se oba tyto typy předmětů často potkávaly a po mnoha stránkách harmonicky doplňovaly. Po zdařilé prezentaci skla na XI. Triennale v Miláně v rychlém sledu následovaly jeho úspěchy na výstavách EXPO 1958 v Bruselu, Československé sklo v Moskvě 1959, XII. Triennale v Miláně 1960, přes Glass 1959 v Corningu v USA a Glass – Czechoslovakia and Italy v New Yorku 1964 až po EXPO 1967 v Montrealu. Umělecká a výrobní kvalita českého skla dosáhla také díky nim jednoho z historických vrcholů svého mezinárodního věhlasu.
Název v anglickém jazyce
From the 12th Triennale to the Montreal Expo – Glass Design at International Exhibitions in the 1960s
Popis výsledku anglicky
In the 1950s and 1960s, presentations at international exhibitions became absolutely essential for the development of Czech glass. Studio glass, a newly emerging field at the time, formed a shop-window of sorts that demonstrated all that could be made in the glass medium in Czechoslovakia’s glassworks. These opportunities opened the road to commercial success both of studio glass and industrially produced glass objects. Both types of glass were shown at exhibitions, harmoniously complementing each other in many ways. After the successful Czech glass display at the 11th Triennale in Milan, Czech glass gained recognition in a rapid sequence of exhibitions – from Expo 1958 in Brussels, “Czechoslovak Glass” in Moscow in 1958, the 12th Triennale in Milan in 1960, “Glass 1959” hosted by the Corning Museum of Glass and “Glass: Czechoslovakia and Italy” held in New York City in 1964, to Expo 1967 in Montreal. Also owing to these events, the artistic and technical mastery of Czech glass reached one of its historical peaks of international acclaim.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sklář a keramik
ISSN
0037-637X
e-ISSN
—
Svazek periodika
2016
Číslo periodika v rámci svazku
3-4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
55-59
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—