Od Koldomu po zubařské křeslo. Expozice Československa na Triennale di Milano mezi léty 1947–1968
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73581865" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73581865 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Od Koldomu po zubařské křeslo. Expozice Československa na Triennale di Milano mezi léty 1947–1968
Popis výsledku v původním jazyce
Řešení výstavních instalací poválečného Československa na Triennale di Milano, výběr komisařů či samotných exponátů pro dílčí ročníky mezinárodní výstavy v sobě materializují kulturní politiku socialistického Československa. Příspěvek uvádí čtenáře do problematiky účastí Československa na Triennale di Milano od poloviny čtyřicátých let do roku 1968 - od poválečné expozice architektury vedené architekty Cubrem, Hrubým, Linhartem a Pokorným, která reagovala na nutnost poválečné rekonstrukce (1947), přes monografickou výstavu skla roku 1957, Sovovu a Kotíkovu instalaci užitého umění z roku 1960, která se snažila navázat na úspěchy na EXPO v Bruselu, až po čistou a velmi věcnou instalaci Bohuslava Rychlinka z roku 1968, jež koncepčně vycházela z úvah designéra Petra Tučného.
Název v anglickém jazyce
From the Collective House (Koldom) to the Dental Chair. Czechoslovak Exposition at Triennale di Milano in 1947-1968
Popis výsledku anglicky
The exhibition installations of the post-war Czechoslovakia at La Triennale de Milano and the selection of commissioners or exhibits for these international exhibitions materialize the cultural politics of the socialist Czechoslovakia. The diplomatic correspondence between the Czechoslovak commissioners, organizers and architects and the Italian party suggest that art realizations were often seen as catalysts of foreign policy and economic relations, carrying the application of what the political scientist Joseph Nye refers to as the concept of soft power. The text deals with the participation of Czechoslovakia at La Triennale di Milano from the mid 1940s to 1968, ie. from the post-war exhibition of architecture led by the architects Cubr, Hrubý, Linhart and Pokorný in 1947, which responded to the need for post-war reconstruction, to the monograph exhibition of glass in 1957, the installation of applied arts by Sova and Kotík in 196é, who tried to build on the success at the Expo 58 in Brussels, and the clean and very factual installation by bohuslav Rychlink in 1968, conceptually based on the ideas of the designer Petr Tučný.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
60401 - Arts, Art history
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Co bylo Československo? Kulturní konstrukce státní identity
ISBN
978-80-87989-23-4
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
159-170
Název nakladatele
Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Veletržní palác, Národní galerie v Praze
Datum konání akce
21. 1. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—