Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Od Koldomu po zubařské křeslo. Expozice Československa na Triennale di Milano mezi léty 1947–1968

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73581865" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73581865 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Od Koldomu po zubařské křeslo. Expozice Československa na Triennale di Milano mezi léty 1947–1968

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Řešení výstavních instalací poválečného Československa na Triennale di Milano, výběr komisařů či samotných exponátů pro dílčí ročníky mezinárodní výstavy v sobě materializují kulturní politiku socialistického Československa. Příspěvek uvádí čtenáře do problematiky účastí Československa na Triennale di Milano od poloviny čtyřicátých let do roku 1968 - od poválečné expozice architektury vedené architekty Cubrem, Hrubým, Linhartem a Pokorným, která reagovala na nutnost poválečné rekonstrukce (1947), přes monografickou výstavu skla roku 1957, Sovovu a Kotíkovu instalaci užitého umění z roku 1960, která se snažila navázat na úspěchy na EXPO v Bruselu, až po čistou a velmi věcnou instalaci Bohuslava Rychlinka z roku 1968, jež koncepčně vycházela z úvah designéra Petra Tučného.

  • Název v anglickém jazyce

    From the Collective House (Koldom) to the Dental Chair. Czechoslovak Exposition at Triennale di Milano in 1947-1968

  • Popis výsledku anglicky

    The exhibition installations of the post-war Czechoslovakia at La Triennale de Milano and the selection of commissioners or exhibits for these international exhibitions materialize the cultural politics of the socialist Czechoslovakia. The diplomatic correspondence between the Czechoslovak commissioners, organizers and architects and the Italian party suggest that art realizations were often seen as catalysts of foreign policy and economic relations, carrying the application of what the political scientist Joseph Nye refers to as the concept of soft power. The text deals with the participation of Czechoslovakia at La Triennale di Milano from the mid 1940s to 1968, ie. from the post-war exhibition of architecture led by the architects Cubr, Hrubý, Linhart and Pokorný in 1947, which responded to the need for post-war reconstruction, to the monograph exhibition of glass in 1957, the installation of applied arts by Sova and Kotík in 196é, who tried to build on the success at the Expo 58 in Brussels, and the clean and very factual installation by bohuslav Rychlink in 1968, conceptually based on the ideas of the designer Petr Tučný.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Co bylo Československo? Kulturní konstrukce státní identity

  • ISBN

    978-80-87989-23-4

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    159-170

  • Název nakladatele

    Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Veletržní palác, Národní galerie v Praze

  • Datum konání akce

    21. 1. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku