Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

State Propaganda in the Background of the Czechoslovak Temporary Exhibition Displays at La Triennale di Milano

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F15%3A33156237" target="_blank" >RIV/61989592:15210/15:33156237 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    State Propaganda in the Background of the Czechoslovak Temporary Exhibition Displays at La Triennale di Milano

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to shed light on the complexity of different approaches towards the architectural concepts of Czechoslovak temporary exhibition installations at La Triennale di Milano, the International Exhibition of Decorative Arts, from 1923 until 1968. All eight national presentations which occurred during the above mentioned time frame were considered as both an efficient way of artistic confrontation and an important representation of the state through political propaganda. Documents and diplomatic correspondence from the historical archives of the city of Monza, La Triennale di Milano and the Czech Ministry of Foreign Affairs also declare national enmity and vanity. In 1923, the exhibition in the manner of Czech decorativism with RudolfStockar and Pavel Janák as well as the artistic group Artěl wanted to show a high level of applied arts in the new democratic country and to represent state pride and independency. However, it was clear that folk art and Czech decorativis

  • Název v anglickém jazyce

    State Propaganda in the Background of the Czechoslovak Temporary Exhibition Displays at La Triennale di Milano

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to shed light on the complexity of different approaches towards the architectural concepts of Czechoslovak temporary exhibition installations at La Triennale di Milano, the International Exhibition of Decorative Arts, from 1923 until 1968. All eight national presentations which occurred during the above mentioned time frame were considered as both an efficient way of artistic confrontation and an important representation of the state through political propaganda. Documents and diplomatic correspondence from the historical archives of the city of Monza, La Triennale di Milano and the Czech Ministry of Foreign Affairs also declare national enmity and vanity. In 1923, the exhibition in the manner of Czech decorativism with RudolfStockar and Pavel Janák as well as the artistic group Artěl wanted to show a high level of applied arts in the new democratic country and to represent state pride and independency. However, it was clear that folk art and Czech decorativis

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Ephemeral Architecture in Central and Eastern Europe in the 19th and 20th Centuries

  • ISBN

    978-2-343-07232-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    235-252

  • Název nakladatele

    L'Harmattan France

  • Místo vydání

    Paříž

  • Místo konání akce

    Budapešť, Maďarsko

  • Datum konání akce

    28. 11. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku