Co podmiňuje kulturní transfer? Případová studie: Triennale di Milano a Československo v letech 1957 a 1960
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33150589" target="_blank" >RIV/61989592:15210/14:33150589 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Co podmiňuje kulturní transfer? Případová studie: Triennale di Milano a Československo v letech 1957 a 1960
Popis výsledku v původním jazyce
Krátký exkurz do široké problematiky národních expozic na Triennale di Milano, nejvýznamnější výstavy užitého umění, designu a architektury, jejíž kořeny sahají do roku 1923. Milánská výstava, která byla později přezdívaná jako "tělocvična designu", představovala již od počátku ideální prostředí k prezentaci i recepci nových umělecko-kulturních hodnot, stylů a tendencí. Stejně tak sloužila k ověření vlastních postojů v konfrontaci s mezinárodní odbornou veřejností. Cílem příspěvku je přiblížit pozadí účasti Československa na XI. a XII. Triennale di Milano skrze dochovanou dokumentaci a korespondenci z archivu Triennale di Milano, Uměleckoprůmyslového muzea v Praze a archivu Ministerstva zahraničních věcí České republiky. Dochovaný archivní materiál námumožní lépe pochopit nejen zákulisí organizace ale také společenské, ekonomické a politické podmínky, jež na přelomu padesátých a šedesátých let zdánlivě neviditelně, ale přesto se značným vlivem, promlouvaly do koncepce a výběru umělců
Název v anglickém jazyce
What Determines Cultural Transfer? A Case Study: The Triennale di Milano and Czechoslovakia in 1957 a 1960
Popis výsledku anglicky
The paper is a short excursus within the broad theme of the national exhibits at the Triennale di Milano, the most important exhibition of decorative art, design, and architecture, whose roots go back to 1923. The Milan exhibition, later known as the "design gymnasium", offered right from the beginning an ideal setting for the presentation and reception of new artistic and cultural values, styles and tendencies. It likewise served as a testing-ground for individual approaches when confronted by the international specialist public. The aim of the paper is to describe the background of Czechoslovakia's participation in the XIth and XIIth Triennale di Milano, on the basis of the documentation and correspondence that has been preserved in the archives of the Triennale di Milano, the Museum of Decorative Arts in Prague, and the Ministry of Foreign Affairs of the Czech Republic. The extant archive material enables us to better understand not only the background organisation but also the soci
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Cultural Transfer Umělecká výměna mezi Itálií a střední Evropou. Sborník příspěvků mezinárodní konference studentů doktorských studijních programů
ISBN
978-80-87922-02-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
207-212
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze. Katolická teologická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
25. 4. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—