Kalifornský test verbálního učení - druhé vydání: psychometrická analýza českého převodu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023752%3A_____%2F09%3A00001249" target="_blank" >RIV/00023752:_____/09:00001249 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://cspsych.psu.cas.cz/result.php?from=641&to=641" target="_blank" >http://cspsych.psu.cas.cz/result.php?from=641&to=641</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kalifornský test verbálního učení - druhé vydání: psychometrická analýza českého převodu
Popis výsledku v původním jazyce
Kalifornský test verbálního učení (CVLT-II), druhé vydání, je jedním z nejpoužívanějších neuropsychologických testů v Severní Americe. Pro adaptaci testu bylo po překladu a zpětném překladu testového materiálu kontrolováno pět psycholingvistických efektůpro napodobení vlastností původní verze: slovní délka, slovní frekvence, rychlost artikulace, prototypičnost a kulturní adekvátnost. Psychometrická analýza takto kontrolovaného materiálu byla provedena na souboru 43 dospělých osob z běžné populace. Všembyla administrována nejdříve forma standardní, pak alternativní. V souladu se zahraničními výsledky byla zjištěna vysoká test-retestová reliabilita pro indexy bezprostředního a oddáleného volného vybavení (rozsah = 0,81-0,84). Split-half reliabilita byla u obou forem 0,95 (p < 0,001). Kriteriální validita pro bezprostřední volné vybavení CVLT-II a subtestu logická paměť z WAIS-R byla 0,65 a 0,66 (p < 0,001) a pro oddálené volné vybavení 0,59 a 0,66 (p < 0,001). Výkon v indexu bezprostře
Název v anglickém jazyce
California verbal learning test - second edition: a psychometric analysis of the Czech version
Popis výsledku anglicky
The California Verbal Learning Test - Second Edition (CVLT-II) is one of the most widely used neuropsychological tests in North America. We performed a study of an experimental Czech version of CVLT-II and adapted the test in the Czech Republic. Following the translation and back translation the test material was analyzed with respect to five psycholinguistic effects: word length (via phonemic and syllabic analysis), word frequency (via Frequency rank in the Czech National Corpus), speed of articulation(via chronometrically homogenous presentation), prototypicality and cultural adequacy (via intuitive analysis) in order to mimic the original. A psychometric analysis of the adapted test material followed. The presented study evaluated 1-month test-retest reliability associated with Standard and Alternate forms of the CVLT-II in a sample of 43 healthy adults. All participants underwent repeated assessment using the Standard form at baseline and Alternate form at follow-up. Consistent wi
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Československá psychologie
ISSN
0009-062X
e-ISSN
—
Svazek periodika
53
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
573-586
Kód UT WoS článku
000273471100004
EID výsledku v databázi Scopus
—