Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kalifornský test verbálního učení - druhé vydání: psychometrická analýza českého převodu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023752%3A_____%2F09%3A00001249" target="_blank" >RIV/00023752:_____/09:00001249 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://cspsych.psu.cas.cz/result.php?from=641&to=641" target="_blank" >http://cspsych.psu.cas.cz/result.php?from=641&to=641</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kalifornský test verbálního učení - druhé vydání: psychometrická analýza českého převodu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kalifornský test verbálního učení (CVLT-II), druhé vydání, je jedním z nejpoužívanějších neuropsychologických testů v Severní Americe. Pro adaptaci testu bylo po překladu a zpětném překladu testového materiálu kontrolováno pět psycholingvistických efektůpro napodobení vlastností původní verze: slovní délka, slovní frekvence, rychlost artikulace, prototypičnost a kulturní adekvátnost. Psychometrická analýza takto kontrolovaného materiálu byla provedena na souboru 43 dospělých osob z běžné populace. Všembyla administrována nejdříve forma standardní, pak alternativní. V souladu se zahraničními výsledky byla zjištěna vysoká test-retestová reliabilita pro indexy bezprostředního a oddáleného volného vybavení (rozsah = 0,81-0,84). Split-half reliabilita byla u obou forem 0,95 (p < 0,001). Kriteriální validita pro bezprostřední volné vybavení CVLT-II a subtestu logická paměť z WAIS-R byla 0,65 a 0,66 (p < 0,001) a pro oddálené volné vybavení 0,59 a 0,66 (p < 0,001). Výkon v indexu bezprostře

  • Název v anglickém jazyce

    California verbal learning test - second edition: a psychometric analysis of the Czech version

  • Popis výsledku anglicky

    The California Verbal Learning Test - Second Edition (CVLT-II) is one of the most widely used neuropsychological tests in North America. We performed a study of an experimental Czech version of CVLT-II and adapted the test in the Czech Republic. Following the translation and back translation the test material was analyzed with respect to five psycholinguistic effects: word length (via phonemic and syllabic analysis), word frequency (via Frequency rank in the Czech National Corpus), speed of articulation(via chronometrically homogenous presentation), prototypicality and cultural adequacy (via intuitive analysis) in order to mimic the original. A psychometric analysis of the adapted test material followed. The presented study evaluated 1-month test-retest reliability associated with Standard and Alternate forms of the CVLT-II in a sample of 43 healthy adults. All participants underwent repeated assessment using the Standard form at baseline and Alternate form at follow-up. Consistent wi

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Československá psychologie

  • ISSN

    0009-062X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    53

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    573-586

  • Kód UT WoS článku

    000273471100004

  • EID výsledku v databázi Scopus