Virtual City system for cognitive training in elderly
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023752%3A_____%2F19%3A43920067" target="_blank" >RIV/00023752:_____/19:43920067 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/8994428" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/8994428</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICVR46560.2019.8994428" target="_blank" >10.1109/ICVR46560.2019.8994428</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Virtual City system for cognitive training in elderly
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the project is to create a complex training software in virtual city environment with high ecological validity that would enable a comprehensive training of cognitive abilities. The training program could be later applied in healthy aging programs as a prevention of cognitive decline. Individual tasks placed in specific locations (both indoor and outdoor) of the city are focused on various cognitive domains, while the whole city structure is used for training of spatial navigation. We shortly describe the principles of the Virtual City system and characteristics of individual training games. We also suggest possible concepts of application of this system in elderly.
Název v anglickém jazyce
Virtual City system for cognitive training in elderly
Popis výsledku anglicky
The aim of the project is to create a complex training software in virtual city environment with high ecological validity that would enable a comprehensive training of cognitive abilities. The training program could be later applied in healthy aging programs as a prevention of cognitive decline. Individual tasks placed in specific locations (both indoor and outdoor) of the city are focused on various cognitive domains, while the whole city structure is used for training of spatial navigation. We shortly describe the principles of the Virtual City system and characteristics of individual training games. We also suggest possible concepts of application of this system in elderly.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL01000309" target="_blank" >TL01000309: Virtuální město - baterie her pro kognitivní trénink a nácvik každodenních činností v ekologicky validním virtuálním prostředí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Conference on Virtual Rehabilitation, ICVR
ISBN
978-1-72811-285-5
ISSN
2331-9569
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
"Article number 8994428"
Název nakladatele
The Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE)
Místo vydání
Tel Aviv
Místo konání akce
Tel Aviv
Datum konání akce
21. 7. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—